EN
איך להקים עסק פרטי מאפס וללא הון התחלתי

פתיחת עסק היא דבר מבורך מאחר והיא צופנת בתוכה סיכוי רב לשינוי חשוב ומהותי בחיים. המשמעות היא שמעתה ינסה היזם להתקדם בעסקים בכוחות עצמו מתוך מטרה להרוויח ולהתפרנס בשלב הראשון, ובהמשך, לצבור הון ולשדרג את איכות חייו. יש יזמים עם תכניות גדולות ויש אחרים אשר מבקשים עסק קטן לעצמם אותו הם ינהלו מהבית או ממקום צנוע אחר. נשאלת השאלה: איך לפתוח עסק מאפס? התשובה היא שאין זה משנה איזה עסק פותחים ויש צורך להקימו בצורה מסודרת תוך הקפדה על שלושה שלבים חשובים וחיוניים.

הראשון הוא אפיון העסק. משמעות הדבר הגדרת תחום הפעילות וקהל היעד. בנקודת זמן זאת יש לבחור את סוג השירות והפעילות אותם רוצים לספק – ייצור, ייעוץ, מכירה, מסחר וכדומה. יש לבחור שם ולהחליט על המקום שישמש את מרכז הפעילות. לערוך רשימת ציוד וחומרי גלם, להכין הון מוערך ראשוני  ולנסות להעריך את משך הזמן הדרוש להתארגנות. השלב הבא הינו הכנת תכנית עסקית אשר תספק מידע כלכלי ופיננסי. היא תעריך את עלויות ההקמה, ההוצאות הראשוניות לפרסום, ציוד, גיוס הון ראשוני, תזרים מזומנים צפוי, הכנסות, רווחים וכדומה.

שלב אחרון הינו הגדרת סוג העסק והיקפו ורישומו במס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי. ניתן לבחור ישות אחת מבין  3 אפשריות שהן: חברה בע”מ, עוסק מורשה ועוסק פטור. במקרה שמקימים חברה יש לרשום אותה ברשם החברות. הבחירה בישות נעשית מתוך שיקולים של היקף פעילות, צרכי העסק, טעמו ורצונותיו של הבעלים ועוד. מומלץ מאוד להיכנס לתחום אותו מכירים לעומק ואשר היזם התנסה בו כשכיר או כמנהל בעסק קודם. רצוי שהוא יהיה בעל תכונות מתאימות וחוש עסקי, וכמובן, שייעזר בעורכי דין וביועצים כלכליים בעלי מוניטין המכירים את התחום היטב.

 

 

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש