EN
זכיינות פיצה האט

 

האוכל האיטלקי אהוב מאוד על הישראלים ובקרב תיירים רבים המגיעים לישראל מכל רחבי העולם. רשת פיצה האט הינה רשת מוכרת שיש ברשותה סניפים רבים באזורים שונים בארץ. הרשת מחפשת גם זכיינים אשר ינהלו סניפים חדשים. לזכיין יש אפשרות למכור פיצה אשר שמה הולך לפניה ויש לה קהל לקוחות נלהב. הרשת עצמה פוטרת עצמה מניהול סניף על כל הבעיות הכרוכות בכך, וכאשר לשני הצדדים יש אינטרסים טובים אזי השותפות עשויה להצליח. הזכיין מקבל תמיכה לוגיסטית וליווי צמוד, וכן, פרסום קבוע, ולכן, הוא נכנס לתחום עם יתרונות מובהקים. לאנשי עסקים בתחילת דרכם הקמת עסק כזה כדאית ומתאימה כמו כפפה ליד. יש לשלם לרשת סכום כסף ראשוני שאיננו מוחזר, ובנוסף, תשלומים חודשיים. אחד מהם הוא תמלוגים הנקבעים על פי אחוז מסוים מהמחזור העסקי. השני הוא תשלום קבוע עבור פרסום וליווי שוטף. אם אתם רוצים הסכם זכיינות דוגמה, אודי דנהירש עורך הדין שלנו יוכל לעזור לכם.

יש חובה לרכוש את המוצרים מהחברה ולנהל את הסניף על פי מדיניותה, כולל הגשת התפריט המוצע על ידה. היזם יכול להגיע לסניף הנמצא בבעלות הרשת כדי להתנסות בפעילות בו וכדי לחוות את העבודה מקרוב. תהליך קבלת זכיינות פיצה האט הינו מורכב, יחסית, ולאחר משא ומתן יש לחתום על הסכם. לאחריו יש להקים סניף מאפס כאשר כל ההוצאות על ההקמה חלות על היזם. צריך לציין, כי קבלת זכיינות כרוכה בפתיחת עסק חדש על כל המשתמע מכך, והדבר כולל התנהלות עסקית, ניהול עובדים, התנהלות מול הרשויות השונות ועוד. הניסיון מלמד כי זכיינות פיצה האט המנוהלת היטב מצליחה לפרנס היטב את בעליה. הסניפים ממוקמים במקומות מבוקשים ובקניונים חשובים, כך, שיש מקדם הצלחה גבוה. מומלץ לקבל ייעוץ וליווי עסקי ממומחים בתחום ובכלל זה: עורכי דין. כל עצה טובה יכולה לסייע רבות. אודי דנהריד עורך דין בתחום הזכיינות מוביל ומומלץ.

 

זכיינות פיצה האט

האוכל האיטלקי אהוב ומבוקש מאוד בעולם, וכמובן, בישראל. זאת הסיבה שיש בה רשתות מזון איטלקיות המוכרות פיצה ומאכלים אחרים. פיצה האט הינה אחת הוותיקות והבולטות ביניהן ומחזיקה מסעדות רבות בבעלותה. מעבר לכך, יש לה סניפים אחרים המנוהלים על ידי זכיינים, והיא מחפשת כל העת להתרחב באמצעות אחרים. זכיינות פיצה  האט מאפשרת ליזם המקבל אותה מכירת מזון ידוע ומבוקש, ולכן, המכירות של כל מסעדה כזאת מתחילים כבר מהימים הראשונים. יותר מכך, המסעדות ממוקמות, לרוב, בקניונים וברחובות ראשיים ומגיעים אליהם גם לקוחות מזדמנים המגיעים לסידורים אחרים.

 

זכיינות פיצה  האט היא הזדמנות ליזמות עסקית נהדרת, אך היא מחייבת עמידה בתנאים שונים. כל זכיין משלם לחברה סכום כסף ראשוני שאיננו מוחזר. בנוסף שני סכומים חודשיים על בסיס קבוע. הראשון, תמלוגים הנקבעים על פי אחוזים מהמכירות או על פי קריטריונים אחרים ולצידם סכום קבוע בגין שירותי פרסום ליווי וכדומה. כמו כן, הוא חייב לרכוש את המוצרים מהחברה ולנהל את המסעדה על פי מדיניותה. יחד עם זאת, ניתן לבקש שינוי תפריט או הוספת מנות בעיקר בגלל מיקום המסעדה וסוג האוכלוסייה המגיעה אליה. במקרים רבים וכאשר הדבר אפשרי,  הבקשה נענית. החברה עצמה נהנית מהכנסות שונות ללא עיסוק בניהול מתיש של הסניף.

הניסיון והתוצאות לאורך שנים מוכיחים כי מסעדה המנוהלת היטב מרוויחה כסף רב לבעלים ולחברה. כל יזם חייב לדעת כי מדובר על ניהול עסק לכל דבר ועניין, כולל השקעה בהקמתו, העסקת עובדים, ניהול מערכת חשבונות, דיווח לרשויות ועוד. התחלת העבודה המשותפת נעשית רק לאחר חתימה על חוזה זכיינות מפורט ומסודר שרוב תנאיו נקבעים על ידי החברה המבקשת לשמור על זכויותיה. מומלץ להיעזר בעורך דין בעל מוניטין בתחום. הוא יכול לסייע לכל יזם בקבלת הקלות שונים שיתבטאו גם בחיסכון כספי.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש