EN
זכיינות שופרסל אקספרס

חברת שופרסל אקספרס הינה חברת בת של שופרסל וברשותה רשת מרכולים קטנים הממוקמים בשכונות עירוניות קטנות, במרכזי ערים ועוד. למעשה, חלק מהחנויות ברשתות הם מכולות לשעבר אשר בעליהן רוצים בשיתוף פעולה עסקי מבורך ומרוויח. הרשת עצמה מציעה לבעלי מכולות קיימים נוספים ואנשי עסקים אחרים הרוצים לפתוח מרכולים להיות זכיינים שלה. היא מספקת רשת ביטחון ומעטפת תומכת מעולה הכוללת הדרכה, פרסום, ליווי ועוד. היכולת למכור תחת שמה של הרשת מהווה מקדמה אדירה לכל זכיין, היות ולקוחות רבים יעדיפו לרכוש אצלו מוצרי מזון איכותיים וטריים.

זכיין מתחייב לרכוש מזון אך ורק ברשת. הוא ייהנה מהתוצרת המסופקת לו ויידע להתאים את המבחר לטעמו של הלקוח. חנויות רבות פועלות במשך כל שעות היממה ומספקות צרכי לקוחות ייחודיים הפעילים בשעות אלו, הרוצים במוצרים מיוחדים והמבקשים שירות מהיר ואיכותי. הזכיין ייהנה מכוח הקנייה של הרשת, ומהאסטרטגיה והשיווק של שופרסל ויהיה אחראי לתוצאות ולמכירות היומיומיות. התוצאות מלמדות כי עם ניהול נכון יכולה כל חנות נוחת כזאת להרוויח היטב לאורך זמן. רכישת זכיינות מותגים תמיד קלה יותר בהתחלה, כי יש לקוחות קבועים למותג.

צריך לזכור, כי הזכיין הוא זה שאחראי על ניהול החנות ובשל כך הוא חייב לעשת זאת על בסיס כלכלי ופיננסי נכון. זכיין המבקש להיכנס לתחום חייב להכין לעצמו תכנית עסקית מתאימה אשר תספק לו נתונים ראשוניים על תזרים מזומנים צפוי, על הוצאות בגין רכישת ציוד ומלאי, על הכנסות ורווחים צפויים וכדומה. זכיין המבקש להיכנס לחנות קיימת במקום בעלים קודמים חייב לבצע בדיקת נאותות על מצבה  הכלכלי והפיננסי. דו”חות אלו נעשים על ידי רואי חשבון מומחים בתחום. בנוסף, הוא חייב להתייעץ עם עורכי דין בנוגע להסכם הזכיינות המוצע לו. עורך דין זכיינות מנוסה בתחום יכול להצביע על נקודות רגישות להשתתף בהכנת ההסכם וכדומה.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש