EN
איזה עסק קטן כדאי לפתוח?

כל אחד יכול ליזום ולהקים עסק עבור עצמו אשר נועד לפרנסו. יש אנשים אשר חולמים בגדול ורוצים עסק היכול להתפתח ולצמוח עד בלי גבול, ויש אחרים המחפשים עסק צנוע המתאים לאישיותם, למידותיהם, לצרכיהם ולמצבם הפיננסי והאישי. עסקים קטנים הם, לרוב, עסקים הפועלים מהבית, או ממשרד צנוע והמנוהלים על ידי אדם אחד, זוג או שני שותפים. נשאלת, איפה, השאלה, איזה עסק קטן כדאי לפתוח? עסקים אלו יכולים להיות עסקי יצירה, כתיבה, ייעוץ, הכנת מזון, עסקים שניתן לנהלם באינטרנט, שירותים כלליים בתחום האינסטלציה, מיזוג אוויר, חשמל ועוד. פתיחת עסק עצמאי מלווה בקשיים רבים וצריך להיות סבלניים.

אין זה משנה איזה עסק רוצים להקים מאחר ויש להקימו היטב ולאחר תכנון נכון. יש שלושה שלבים עיקריים שחשוב להקפיד עליהם והם: אפיון העסק, הכנת תכנית כלכלית, וכן, הגדרת סוג העסק, היקפו ורישומו ברשויות הממשלתיות. עסק קטן יהיה, לרוב, עוסק פטור או עוסק מורשה. ההבדל ביניהם הוא בעיקר בהיקף הפעילות המחייבת עיסוק במע”מ. עוסק פטור הוא בהיקף של כ 99000 שנתי ואינו חייב להוציא חשבוניות ולגבות מע”מ. בכל מקרה, הוא מחויב להוציא קבלות ולדווח לרשויות על פעילותו. ישות זאת מתאימה מאוד לעסקים קטנים במיוחד. האם יש איך לדעת איזה עסק לפתוח? התשובה נמצאת אצלכם, אנו ממליצים ללכת על תחום שאוהבים.

גם הקמת עסק קטן כרוכה בהוצאות ובהשקעה של זמן. לכן, כדאי לאפיין אותו היטב כדי לדעת מה קהל היעד, לדעת על הסכומים שצריך להעמיד ולהכין, להעריך מתי הוא אמור להתחיל לפעול, מהו תזרים המזומנים הצפוי. כמובן, יש לבחור עבורו שם ההולם את הפעילות ועוד. עסקים נוספים שאמורים להיות קטנים ומנוהלים על ידי הבעלים בלבד הם סוכני נדל”ן, מנהלי חשבונות, שמאים ובעלי מקצועות חופשיים. הם יכולים היות מנוהלים עצמאית מהבית או ממשרד קטן ולהיעזר בנותני שירותי חיצוניים דוגמת: תקשוב, תקשורת, חשבונאות ועוד.

אנשים רבים קשורים לענף הנדל”ן בדרך כלשהי, אבל בגלל עלייה בביקוש בשוק ובתחרות הם צריכים הבנה מוצקה של מה שהם עושים. הרבה אנשים הבינו מאז שלימודי נדל”ן יכולים לעזור להגדיל את ההזדמנויות שלהם בתחום מאתגר זה. קורס השקעות נדל”ן יכול לעזור לך להתאים את ההשקעות שלך כדי למקסם את התשואה ולמזער את הסיכון. לא רק שהלימודים הללו רווחיים לענף, אלא הם מועילים לכל מי שמעוניין לעבוד בנדל”ן.

 

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש