EN
הוצאות הקמת חברה

חברה היא גוף משפטי העומד בפני עצמו. כל המקים אותה מקבל לרשותו מניות שלה. המקים יכול להיות בעל מניות יחיד הקובע את צורת וסדר ההתנהלות בה. הוא יכול לסחור במניותיו, למכור ולהקצות אותן לשותפים נוספים ועוד. רבים מקימים חברה בגלל היתרון הגלום בה, ובעיקר כאשר מתפתחים בה משברים כלכליים. במקרים אלו הנושים אינם יכולים לדרוש חובם מבעלי המניות אלא רק את הכספים והנכסים הנמצאים בה. כך, למעשה בעלי המניות, לרוב, מוגנים. יש יתרונות נוספים שבחלקם הינם חשבונאיים וכלכליים ואחרים תדמיתיים. אם אתם מעוניינים בהקמת עסק פרטי אתם צריכים לדעת כי הדבר כרוך בהוצאות רבות.

הקמת חברה מחייבת ביצוע מספר פעולות הכרחיות מכורח החוק. יש לייסד תקנון חברה אשר בו נקבעים ונרשמים שם החברה, מטרותיה, פרטים על הון המניות, מידע על הגבלת אחריות של הבעלים, זכויות וחובות שלהם, אופי ניהול החברה ומידע  חשוב אחר. יש צורך לרשום אותה ברשם  החברות ולקבל מספר חברה. לאחר מכן, יש לרשום אותה ברשויות מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי. את כל הפעולות הללו יכול לעשות עורך דין המתמחה בתחום.

הוצאות הקמת חברה משתנות בהתאם לאופי החברה, לצרכים, להחלטת ורצון היזמים ועוד. קיימות הוצאות קבועות הכוללות תשלום עבור שירותי עורכי דין, רואי חשבון ויועצים כלכלים אחרים. בנוסף, הוצאות עבור אגרות, דמי רישום ועוד. יתר ההוצאות תלויות בתוכן אותו יוצקים לעסק עצמו. בסופו של דבר, מדובר בהקמת עסק נושם ואקטיבי ויש לקחת בחשבון רכישת ציוד וחומרי גלם, שיפוצים נדרשים – אם יש כאלו, הוצאות פרסום, ארנונה ומיסים ועוד.  ככל שהעסק גדול ובעל היקפים רבים, כן, תגדלנה ההוצאות. כמובן, שיש לגייס הון ראשוני ולשמור רזרבות לזמנים קשים ולמקרים מורכבים ועד להגעת ההכנסות הראשונות. תכנית עסקית תספק תמונת מצב טובה על התנהלות הפיננסית והכלכלית הנדרשת. אודי דנהירש, עורך דין עסקי, יעזור לכם בתהליך הקמת העסק.

 

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש