EN
זכיינות ארומה

ארומה היא בין רשתות בתי הקפה הגדולות בישראל. בנוסף לסניפיה בישראל יש לרשת פעילות ענפה גם בחו”ל התורמת למחזור הכספים של החברה. על בסיס הצלחתה הרבה בארץ ובעולם, רבים מעוניינים לקבל בזכיינות את אחד מהסניפים של החברה. המוניטין ושל החברה והמודל העסקי שלה מבטיח הצלחה לכל זכיין, בתנאי שהוא מנהל בצורה נכונה את הסניף שבבעלותו. החברה מספקת ידע, הדרכה, פרסום וליווי. בתמורה מקבלת סכומי כסף חד פעמיים בעת קבלת הזיכיון, ובנוסף, תשלומים חודשיים שנקבעים על פי מחזורי מכירות ופרמטרים אחרים.

זכיינות – יחסים הדדיים

זכיין צריך להיות מוכן לכך שהוא משלם סכום כסף ראשוני לרשת עבור הזכות לקבלת הזכיינות. בנוסף, הוא אמור לשלם סכום חודשי קבוע שנמדד על פי פרמטרים של מחזור כספים וכדומה. עם זאת, הוא מקבל תמיכה לוגיסטית, עובר השתלמויות ומקבל הדרכה. כבר בראשית הדרך הוא מוכר מותג מצליח, מקבל פרסום ועוד. כל אלו תורמים לכניסה חלקה לעסק, וברוב המקרים, אף מניבים רווחים מיידים – כך שיש שפע של יתרונות. בעת עריכת ההסכם יכול עורך הדין לייעץ לזכיין לבקש תשלום כספים ועמלות נמוכות יותר בתחילת הדרך או לכל אורכה. הוא יכול לבקש הקלות אחרות וכל אלו גם יחד יסייעו לו לשגשג.

אולי יעניין אותך גם:

שורה תחתונה – כמה מרוויח זכיין של ארומה?

השורה התחתונה היא כי, בסופו של יום, זכייני ארומה מרוויחים מהקשר שלהם לחברה. נשאלת השאלה כמה מרוויח זכיין של ארומה? התשובה לכך משתנה בין סניף לסניף. סניף הממוקם בקניון מצליח, ברחוב ראשי או במקום מוצלח אחר מושך אליו כמות רבה יותר של מבקרים. גם לגודל הסניף, לרמת השירות, לסביבה העסקית שיש בקרבתו, למצב הסוציו אקונומי של האוכלוסייה סביב יש משקל ומשמעות.

סניפים מצליחים הינם בעלי מחזורי כספים של  כ500,000 שח לחודש ויותר וסניפים קטנים יותר “סוגרים חודש” עם מחזורים שבין 300,000 ל 400,000 ש”ח. בהנחה שאחוזי הרווחים דומים הרי שניתן להעריך שהרווח יכול לנוע בין עשרות אלפי שקלים לסניפים קטנים ורב יותר לגדולים  והמצליחים שביניהם. 

זכיינות ארומה זה עסק לכל דבר שמביא איתו את היכולת להשתמש במותג חזק כמו “ארומה”.

היות ורשת ארומה  הינה רשת מוכרת ובעלת מוניטין הרי שכל קניון היה רוצה שהיא תפתח אצלו סניף ותהווה חנות עוגן. בנוסף לכך, היא תקבל מיקום מועדף. כך, שכבר מבחינה זאת מובטחת לזכיין מקדמה חשובה על בתי קפה אחרים באותו התחום.

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:






    כל זכיין המעוניין בשיתוף פעולה עם רשת ארומה חייב להיערך לכך בצורה הטובה ביותר. הדבר אומר, בין היתר, קבלת ייעוץ מעורך דין המתמחה בתחום הזכיינות, הכנת תכנית עסקית על ידי רואה חשבון והכנות נדרשות נוספות.

    יתרון חדש – אפליקציה שמעלה רווחיות

    האפליקציה המשודרגת של ארומה מעלה עליה באחוזי הרווחיות של כלל הסניפים, כאשר ניתן להזמין בה שירות מרחוק ולאסוף בסניף. כך, לקוחות יכולים להזמין קפה בדרך לעבודה או לסידורים אחרים ולאסוף אותו כשהוא מוכן. השינוי הזה דורש מהזכיין התאמה ועבודה ביעילות מול מערכת ההזמנות, אך ללא ספק זהו שינוי של הרשת המוביל זכיינים לרווחיות גדולה יותר אם יתופעל בצורה נכונה.

    אודות הכותב

    עו"ד אודי דנהירש

    ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

    עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

    קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש