EN
זכיינות למכירה

תחום הזכיינות בישראל לא מפסיק לצבור תאוצה ולהתפתח. יותר ויותר יזמים מגלים בשנים האחרונות את היתרונות הרבים של הקמת עסק בזכיינות על פני הקמת עסק עצמאי,. בתוך כך, לא מעט חברות ומותגים, בוחרים להרחיב את הפעילות העסקית שלהם באמצאות מכירת זיכיונות ועבודה מול זכיינים. אחד הסימנים לפריחתו של התחום היא ללא ספק מספרן הרב של ההצעות וההזדמנויות לרכישת זכיינות. אם אתם רוצים להפוך לזכיינים, או שאתם מתעניינים בהצעה ספציפית של זכיינות למכירה, יש כמה דברים שאתם חייבים לבדוק, על מנת שתוכלו לסגור את העסקה המתאימה לכם ביותר.

זכיינות למכירה יד ראשונה

כשאנחנו מדברים על זכיינות למכירה יד ראשונה, אנחנו מתכוונים לזכיינות הנרכשת ישירות מהחברה המזכה. לפני שאתם רוכשים זכיינות יד ראשונה, מומלץ לבחון היטב את הביצועים של החברה המזכה בשנים האחרונות, את הביקוש למוצרים שלה, את התוכניות שלה לעתיד את הקשר שלכם לתחום בו היא עוסקת ועוד. בכל מה שנוגע לפרטי החוזה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לזכיינות.

זכיינות למכירה יד שנייה

זכיינות למכירה מיד שנייה היא למעשה זכיינות שאינה נרכשת מחברה מזכה, מותג או רשת, אלא מזכיין שבחר לשנות את תחום עיסוקו ולהעמיד את העסק שלו למכירה. הצעות של זכיינות למכירה מיד שנייה, יש לבחון בתשומת לב רבה אפילו יותר, ולברר, בנוסף לכל הפרטים הדורשים בירור בעת רכישת זכיינות מחברה מזכה, את ההיסטוריה העסקית של המוכר ושל העסק אותו הוא מציע למכירה.
המורכבות הרבה של רכישת זכיינות מיד שנייה, מחייבת מחקר מעמיק ובדיקה מקצועית של תנאי ההסכם ושל כדאיות העסקה. 

בכל סוגי הזכיינות הקיימים, חשוב לזכור כי הכללים נקבעים ברובם על ידי החברות המזכות, ואתם כזכיינים נמצאים בעמדת נחיתות. גם אם צברתם ידע רב על החברה המזכה, מצבה העסקי והביקוש הקיים למוצרים שלה במיקום מסוים, יהיה לכם קשה מאוד לקבל את התמונה המלאה. בשביל שלא תמצאו את עצמכם מסובכים עד הצוואר בעסקת זכיינות שנראתה משתלמת במיוחד, כדאי לכם להיעזר בסיוע עסקי ומשפטי. מומלץ מאוד להיוועץ במומחים שיבחנו את העסקה על צדדיה השונים, ויספקו לכם חוות דעת בלתי תלויה שתאפשר לכם להחליט האם הסכם הזכיינות הנ”ל משתלם עבורכם. 

אצלנו במשרד עורכי דין דנהירש ושות’, נמצאים המומחים ביותר, שיתנו לכם את כל האמור לעיל, וייסיעו לכם להגיע להחלטה הטובה והמשתלמת ביותר. 

זכיינות במרכז

אזור המרכז מציע שפע של הזדמנויות ליזמים המעוניינים להקים עסק בזכיינות. גם החברות המזכות מעדיפות להפגין נוכחות באמצעות סניפים פעילים במרכז. לצד הביקוש הרב לזכיינות במרכז, קיימים גם לא מעט סיכונים. עלות של זכיינות למכירה במרכז תהיה במקרים רבים גבוהה יותר מאשר זו של זכיינות בפריפריה, וכמוה גם התמלוגים החודשיים לחברות המזכות. כדי בכל זאת להצליח להעמיד עסק זכיינות מצליח ומשגשג במרכז, חשוב מאוד להיות בקיאים בכל הפרמטרים הרלוונטיים לתפעול עסק שכזה ולהיות תחת ליווי מתמיד של יועצים עסקיים ומשפטיים. 

הענקת זכיינות

לצד הזכיינים, לרוב גם החברות המזכות זקוקות לסיוע בהענקת ומכירת סניפיהן לזכיינים. לחברות רבות שמרגישות כי הן רוצות להתרחב ולא בטוחות כיצד, יכול להתאים מאוד ענף הזכיינות. חשוב לציין שבעסקי הזכיינות גם לחברות המזכות נשקפת סכנה לא קטנה מצד זכיינים שלא יעמדו בתנאים וזכיינים שיפעלו  בניגוד למדיניות המוצהרת של החברה וייגרמו לה לנזקים תדמיתיים רבים. 

לכן, גם לחברות מזכות מומלץ לנהל את עסקי הזכיינות דרך משרד עורכי דין המתמחה במכירת זכיינות. משרד מומחה יוכל לנסח חוזה כולל שיגן על החברה בדיוק מהסכנות אותן הזכרנו קודם. 

דנהירש ושות’ המומחים לענייני זכיינות

חמש עשרה שנות פעילות בתחום הזכיינות, הפכו אותנו במשרד עורכי הדין דנהירש ושות’, למומחים מובילים בייעוץ למכירת וקניית זכיינות. ההיכרות המעמיקה שלנו עם הצדדים העסקיים והמשפטיים של עסקאות זכיינות במגוון תחומים והיכולות המקצועיות שצברנו, מאפשרים לנו ללוות את לקוחותינו לאורך כל הדרך. 

למה לבחור בנו?

אז אם אתם חברה המעוניינת להיכנס לתחום הזכיינות, אנחנו נבחן עבורכם את ההיתכנות העסקית של המעבר למודל זכיינות, נציע לכם את הדרכים הבטוחות והיעילות להקמת רשת זכיינית ונסייע לכם בכל הקשור להתקשרות החוזית ביניכם לבין הזכיינים. 

אם אתם זכיינים לעתיד, נבחן עבורכם את כדאיות העסקה המוצעת לכם מהחברה המזכה, נלווה אתכם בכל תהליך קניית הזכיינות ונייעץ לכם על דרכים נכונות לתפעול שוטף של העסק אצל מול החברה המזכה.

לפרטים נוספים והתייעצות, צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי הדין לענייני זכיינות אודי דנהירש ושות’.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש