EN
זכיינות ניו פארם

רשת ניו פארם הינה רשת בתי מרקחת מצליחה ובבעלותה מספר רב של סניפים ברחבי הארץ. בנוסף לסניפים שבבעלותה, היא גם פועלת בשיטת הזכיינות ומאפשרת לזכיין לנהל עבורה חנות תחת התנאים המוכתבים על ידה ובהתאם להסכמות המקובלות על שני הצדדים. זכיינות ניו פארם מספקת לרוכש אותה יתרונות רבים. היתרון החשוב ביותר, הוא, כמובן, היכולת למכור תחת שם של חברה ממותגת ובעלת מוניטין. תחום מכירות התרופות רגיש מאוד וכרוך בקבלת אישורים ממשלתיים רבים, ומשום, כך, הוא מספק המון ביטחון לקהל הלקוחות המגיעים אליו לצריכת תרופות.  כמובן, שהרשת מוכרת מוצרים נוספים, פארא רפואיים ואחרים נדרשים.

רשת ניו פארם מעניקה פרסום, ליווי, הדרכה, סיוע לוגיסטי ועוד אלמנטים חשובים לכל זכיין. כך, שיתרונות נוספים אלו הם בעלי חשיבות נוספת. בתמורה, משלם כל זכיין תשלום חד פעמי שאינו מוחזר לרשת, ובנוסף, תשלומים חודשיים. הוא מחויב גם לרכוש את המוצרים ממנה. כל הסידור הזה מקנה, בסופו של דבר, הכנסות רבות ורווחים טובים לזכיינים ולרשת עצמה, וכאשר שני הצדדים מרוויחים אזי הקשר הטוב יכול להימשך לאורך שנים. כל זכיין חייב לנהל היטב את החנות שבבעלותו, וככל שיתמיד בכך, כן יצליח לטווח ארוך.

ניתן לרכוש זכיינות מחנות קיימת שבעליה מעוניין לפרוש ממנה בשל סיבות הקשורות עימו. קניית זכיון משתלמת מאוד עבור זכיינים. ניתן לקבל חנות חדשה בקניון שזה עתה נפתח או במקום מועדף אחר. בשני המקרים הללו, ובאחרים נוספים, יש צורך להיערך היטב. הדבר אומר הכנת תכנית עסקית לחנות חדשה, בדיקת נאותות לחנות קיימת, סיוע משפטי של עורכי דין הבקיאים בתחום, ייצוג על ידי עורכי דין בעת הכנת הסכם הזכיינות ועוד. כמובן, שצריך להיערך גם מבחינה מקצועית, נפשית וכלכלית. כי סך הכול מדובר על עסק מורכב מאוד.

 

 

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש