EN
זכיינות קפה ג’ו

קפה ג’ו הינה רשת בתי קפה מובילה בישראל. היא מתפעלת סניפים רבים על ידי ניהול ישיר, ובנוסף, סניפים אחרים באמצעות זכיינים. הסניפים משרתים עשרות אלפי לקוחות באזורים שונים בארץ מדי חודש. רמת השירות בכל סניף גבוהה, ומשום כך, המוניטין שלה ידוע. הרשת מציעה לזכיינים נוספים להצטרף אליה בתנאים נוחים, ומבטיחה להם תמיכה רבה בתקופת הכשרת הזכיינות, וגם לאחר מכן. זכיינות קפה ג’ו מספקת מוניטין שתורם למכירות כבר בימים הראשונים להקמת החנות. הדבר מבטיח יכולת הישרדות גבוהה בשוק הקשה של בתי הקפה.

החברה מספקת פרסום, תמיכה לוגיסטית, הדרכה וייעוץ לכל זכיין על בסיס קבוע ועל פי הצורך. הזכיין משלם לרשת סכום חד פעמי שלא מוחזר תמורת קבלת הזיכיון. בנוסף, הוא מעביר לה תשלומים חודשיים הנקבעים על פי מחזור הכספים החודשי ועל פי פרמטרים אחרים. כמו כן, הוא חייב לרכוש את המוצרים ממנה. הנתונים מוכיחים כי זכייני הרשת המנהלים היטב את בתי הקפה שבבעלותם מרוויחים רבות משיתוף הפעולה ומצליחים להתקדם כלכלית. גם הרשת שותפה לרווחים. כך, שני הצדדים מרוויחים והקשר העסקי ביניהם פורח ומשגשג לאורך שנים.

זכיינות בתי קפה כמו זכיינות קפה ג’ו היא עסק לכל דבר ועניין ויש להיערך לקראת הכניסה אליה. לפני פתיחת זכיינות חדשה יש להכין תכנית עסקית מסודרת. במסגרתה יובאו נתונים שונים על עלויות הקמה ורכישת ציוד, על הוצאות פרסום, על צפי רווחים והכנסות ועוד. כך, יוכל כל זכיין לקבל מושג על הצפוי לו. כאשר רוכשים זכיינות קיימת ניתן לקבל מידע אמיתי יותר. לשם כך, יש צורך לבצע בדיקת נאותות שתפקידה לספק נתונים על מצבו הכלכלי והעסקי של העסק. מומלץ לשכור שירותי עורך דין המתמחה בתחום הזכיינות. הוא ילווה את הזכיין בשלבים הראשונים, בהכנת ההסכם ולאחר מכן.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש