EN
זכיינות קפה קפה

קפה קפה הינה אחת מרשתות בתי הקפה גדולות בישראל. הנהלת הרשת מאפשרת לאנשי עסקים לקבל זכיינות של סניפים שונים שלה. זכיינות הינה שיטה מועדפת עבור רבים, ומשם כך, הקשר העסקי יכול להוביל לשביעות רצון משותפת ולרווחים כספיים ואישיים מכך. קפה קפה מספקת מעטפת תמיכה ורשת ביטחון על ידי מספר הטבות. הראשונה והחשובה מכל היא המותג המוכר. השם של הרשת מאפשר לכל זכיין למכור רבות, לבסס את העסק במהירות ולהגיע לאיזון כספי ורווחים במהירות. בנוסף, הוא יקבל הדרכה ויוכל להשתלם באחד מהסניפים של הרשת. הוא יקבל פרסום וליווי לוגיסטי צמוד כל העת.

זכיינות קפה קפה נכנסת לקטגוריית זכיינות בתי קפה ואיננה ניתנת חינם ויש צורך לשלם סכום ראשוני חד פעמי עבור הזכיינות עצמה, וכן, תשלום חודשי שוטף שנגזר מהמחזור החודשי ומפרמטרים אחרים. יחד עם זאת, סכומים אלו נמוכים, יחסית, לרווחים הצפויים של הסניף. עם ניהול נכון הרווחים יכולים להיות נמדדים בעשרות אלפי שקלים לחודש של סניף טוב. הזכיין מחויב, כמובן, לעבוד על פי תנאי הרשת, להחזיק את אותו תפריט או אחר המאושר על ידם, לרכוש את המוצרים מהחברה ועוד.

צריך לזכור, כי קבלת סניף בזכיינות מחייב הוצאות נוספות על אלו הכרוכות בתשלום לחברה. יש צורך להכין תכנית עסקית טובה על ידי רואי חשבון מומחים. בתכנית יהיה מתווה ראשוני ויוכנסו בו נתונים על הוצאות בגין רכישת ציוד, עיצוב, שכירות, ארנונה ועוד, וכן, נתונים על צפי הכנסות ורווחים וכדומה. גם עסק זכיינות קיים מחייב בדיקת נאותות לפני רכישתו. בנוסף לכל אלו, יש צורך בייעוץ משפטי מקצועי שניתן על ידי עורך דין המתמחה בתחום הזכיינות. הוא גם ישתתף בעריכת ההסכם וייצג את הזכיין מול רשת קפה קפה. כך ניתן להקטין סיכונים.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש