EN
זכיינות דואר ישראל

דואר ישראל מעניק זכיינות עבור סוכנויות המתופעלות על ידי אנשים אשר מעוניינים בכך ועמדו  בתנאים המחמירים שלו. ניתן למצוא רבים כאלו באזורים עירוניים וכפריים שונים.

יש סוכנויות העוסקות רק בכך, ולחילופין, ניתן למצוא גם מרכזי מסירה פעילים בתוך עסקים וחנויות קיימות העוסקות גם בפעילות אחרת.

בשני המקרים, הדואר משדרג משמעותית את השירות. זכיינים עצמאיים יכולים להתפרנס ולהרוויח במקרה הראשון, ובמקרה השני, גם למשוך לקוחות פוטנציאליים לעסק אשר בבעלותם. נשאלת השאלה: כמה מרוויח זכיין דואר?

חלוקת הרווחים

הרווחים המגיעים לכל זכיין תלויים בגורמים שונים. ביניהם מיקום הסניף, כמות המכירות, השירותים, ומאידך ברמת ההוצאות הקיימות כמו: שכירות של המקום, הריהוט, מערכת המחשוב ויתר הציוד הניתן על ידי הדואר עצמו. גם לרמת השירות יש משקל וככל שתהיה טובה ירכוש לקוחות ועוד.

קיימים שירותים רווחים יותר ואחרים פחות ועבור כל אחד נגזרת עמלה אחרת. למשל: העברת בעלות על רכבים הנעשית בשגרה בסניפי דואר מזכה את הבעלים בסך הקרוב ל 2.5 שח לכל אחת. ויש אחרים כמו: תשלומים, מכירת בולים ודברי דואר, המרת מטבע זר ועוד.

זכיינות עשויה להיות דרך טובה מאוד לפרנסה עבור רבים אשר אינם רוצים להיות בעלי עסק במובן הרחב והכולל של המילה. מודל הזכיינות מאפשרת ניהול עסק תחת חסות של גוף רשמי בעל מוניטין בתחומו.

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:






    יתרונות חשובים

    היתרונות הם בכך שיש עבודה כל העת. המיקום הנוח מושך אליו לקוחות רבים אשר הופכים לקבועים במשך הזמן. בימים עמוסים כמו: ימי תשלומי מע”מ וקבלת משכורות למשל, התנועה היא בלתי פוסקת ועוד.

    הזכיין חייב לעמוד בתנאי המרכז ובדרישות הבנק והתשלום מועבר אחת לחודש בהתאם לעמלות. מומלץ לקבל ייעוץ משפטי דיני חוזים מטעם עורך דין מומחה לזכיינות היכול לסייע בתהליך קבלת הזכיינות וגם לאחריה.

    אודות הכותב

    עו"ד אודי דנהירש

    ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

    עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

    קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש