EN
כמה מרוויח זכיין מפעל הפיס?

מפעל הפיס הינו מפעל מצליח, והראיה לכך היא כמות רוכשי הכרטיסים האדירה. הרצון להתעשר בקלות וללא מאמץ מזרים כסף רב אליו. הגוף הנ”ל פועל, בין היתר, במודל הזכיינות. כלומר, הוא מאפשר לאנשים אשר עמדו בדרישותיו קבלת סניף זכיינות. ניתן למצוא דוכנים כאלו פזורים ברחובות, בתוך קניונים, בבתי קפה, בחנויות המוכרות פריטים אחרים כמו ציוד משרדי ועוד.

זכיינות מפעל הפיס: הדרישות

הזכיין אינו מועסק על ידי הרשות ונחשב לעצמאי. בשונה מהנהוג בעולם הזכיינות המסחרי, במקרה של מפעל הפיס אין צורך לשלם סכום כסף ראשוני, אלא להעמיד ערבויות כספיות בתאם לחוקי מפעל הפיס. כמו כן, יש בהחלט  צורך לייצר מכירות רבות ואת זה עושים עם ניהול נכון ובעזרת מפעל הפיס הרוצה בהצלחת הזכיין. בפועל ניתן לנהל סניף המתרכז רק במכירות מוצרי לוטו ומפעל הפיס או לשלב אותו בתוך חנות קיימת לציוד משרדי ומוצרים אחרים, קיוסק ועוד.

ניתן לומר, כי כל זכיין מרוויח משיתוף הפעולה הנ”ל. בעלי חנויות מרוויחים, לרוב, יותר בשל משיכת קונים פוטנציאליים המבצעים רכישות בחנות.

תנאי הזכיינות למפעל הפיס

תנאי הזכיינות משתנים מהתקשרות אחת לשנייה. יש מקרים בהם ההתחייבות היא למכירת רק מוצריו של המפעל, יש מקומות שאין הגבלה כזאת. בכל מקרה, המכירות הינן מקוונות וחייבות להתנהל על פי מדיניות מפעל הפיס. המפעל מעניק תמיכה לוגיסטית הכוללת פרסום, הדרכה ועוד. הגוף מייצר כל העת תכניות חדשות המפתות את הרוכשים והלקוחות הפוטנציאליים.

האם זה משתלם?

נשאלת השאלה כמה מרוויח זכיין מפעל הפיס ובמה כרוך פתיחת עסק זכיינות? הרווחים תלויים בפרמטרים שונים. החל ממיקום הסניף, דרך רמת השירות, יעילות הזכיין ועוד. לרוב, ממוקמים הסניפים ברחובות ראשיים, בקניונים ובאזורי בהם מסתובבים אנשים רבים כך שהמכירות הן גם עבור לקוחות מזדמנים. בעל עסק שאף קיבל זכיינות יכול להרוויח גם מתנועת הלקוחות אליו. הזכיין נהנה מעמלות, והמצליחים גם מבונוסים נוספים כמו טיולים בעולם על חשבון המפעל. כל זכיין חייב לדעת כי עבורו מדובר בניהול עסק לכל דבר ועניין. מה שמחייב, ניהול כללי, ניהול חשבונות, העסקת עובדים בסניפים גדולים וכדומה. הניסיון מראה כי סניפים המנוהלים היטב מביאים רווח רב לכל זכיין, וכמובן לרשות עצמה, כך שמדובר בעסקת ווין ווין.

 

מומלץ לקבל ייעוץ מעורך דין זכיינות בעת המשא ומתן, ההתקשרות והכנת ההסכם עם מפעל הפיס

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש