EN
כמה עולה זכיינות

שיטת הזכיינות – מהי?

שיטת הזכיינות נחשבת, עבור רבים, לדרך טובה מאוד לניהול עסקים. מי שלומד להכיר את כללי המשחק בה יכול להצליח ואף להרחיב עסקיו עם הרשת. זכיינות מוכרת בתחומים רבים ובולטת בעיקר בתחום בתי הקפה המסעדנות, רשתות המזון המהיר ועוד.

אבל ניתן למצוא אותה גם במוצרי צריכה, הלבשה והנעלה. רפואה, סלולאר ועוד. רשתות רבות כמו זכיינות סופר פארם מעוניינות, מסיבותיהן שלהן, למסור סניפים לזכיינים בתמורה לתנאים מסוימים. הן הזכיין והן הרשת מסכימים ביניהם לגבי שיטת ההתנהלות המשותפת והתחייבויות ההדדיות. הכול מעוגן בהסכם מפורט. מומלץ שעורך דין ייצג את הזכיין בכל התהליך המורכב מול הרשת הדומיננטית, שלרוב, מכתיבה את התנאים.

כמה עולה זכיינות

נשאלת השאלה: כמה עולה זכיינות? המחיר נקבע על פי פרמטרים שונים. אם מדובר בסניף עובד הרי שיש נתונים על מחזורי מכירות ורווחים. אם מדובר על סניף חדש, הרי שכאן ניתן לקבוע הערכות. מעבר לנתונים המספריים יש נוספים לגבי מיקום וגודל המקום, פיתוח סביבתי מתוכנן ועוד. הניסיון מוכיח כי סניפים המנוהלים היטב מוכרים היטב ומאפשרים לבעלים ולרשת להרוויח היטב. יזם הנכנס לניהול סניף חייב להיות בעל יכולת ניהול טובה ועם חוש עסקי מפותח בדומה למנהל פיתוח עסקי. טוב שיהיה לו ניסיון ניהולי קודם כשכיר.

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:






    בנוסף לסכום הראשוני, מתחייב היזם לשלם שני תשלומים חודשיים קבועים. הראשון הוא תמלוגים הנקבעים באחוזים מהמכירות, וכן, סכום קבוע עבור פרסום, ליווי ותמיכה של הרשת. וכן לרכוש מוצרים ממנה ולנהל על פי מדיניותה. מאידך הוא זוכה למכירת מוצר או שירות מוכרים ואהובים וכך לייצר הכנסות כבר מתחילת היכנסו לעסק. סניפים רבים אף ממוקמים במקומות הומי אנשים, ולכן, תהיינה מכירות גם מלקוחות מזדמנים. מומלץ להיעזר בעורך דין בעל מוניטין בתחום שהינו מומחה שליווה עסקי זכיינות רבים בכל התחומים. לידע ולניסיון שלו אין תחליף.

    אודות הכותב

    עו"ד אודי דנהירש

    ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

    עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

    קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש