EN
לפתוח בית קפה

על פניו נראה שבית קפה הינו עסק שקל להקמה ולתפעול אולם אין הדבר כך. כל מי שמעוניין לפתוח בית קפה חייב לדעת שהוא נכנס למיזם תובעני שמחייב התעסקות יום יומית בלתי מתפשרת. יש בו אחריות רבה, חשיפה גדולה לקהל לקוחות, חשיפה לביקורת, וכמובן, שיש צורך להיות במגע מתמיד מול הרשויות השונות. מי שבכל אופן החליט על הצעד הנ”ל חייב לתכנן ולבצע אותו על הצד הטוב ביותר על מנת שיוכל ליהנות מהכנסות ומרווחים. קיימים שלושה שלבים שצריך לעבור. אפיון, הכנת תכנית עסקית והגדרת העסק והיקפו, וכן, רישומו ברשויות. זכיינות בתי קפה דורשת אחריו רבה אך גם מתגמלת מאוד.

במסגרת האפיון יש צורך להחליט על מיקום. האם רוצים שהוא יהיה ברחוב או בקניון מרכזי? אם הוחלט על רחוב כדאי שיהיה באזור מוצף שמש כדי שיגיעו אליו גם בימי קרים. רבים ממליצים להקים בסמוך לבתי קפה אחרים שכבר עובדים. יש צורך להחליט על קהל היעד שלו, בנוסף, יש להחליט על סוג התפריט ורצוי שיהיה תפריט שיימכר. יש צורך להחליט על שם, וכן, על העיצוב המתאים שימשוך את הלקוחות. יש להכין רשימת ציוד נדרשת ועלויות.

כמו לכל עסק אחר יש צורך בהכנת תכנית עסקית שאמורה להאיר נקודות דוגמת גיוס הון ראשוני, עלויות הקמה, רכישת ציוד, הוצאות עבור שיווק ופרסום, תזרים מזומנים צפוי וגם תקבולים ורווחים צפויים. כך, יוכל בעל העסק לקבל מושג על הצפוי לו ולהיערך לקראתו. השלב השלישי הוא צפי היקף הפעילות העתידי והגדרת העסק ורישומו. קיימות 3 ישויות עסקיות: עוסק זעיר, עוסק מורשה וחברה בע”מ, ולכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה. ניתן להיעזר בבעלי מקצוע בעת הכנת תכנית עסקית ובשלב הרישום ברשויות. עורכי דין, רואי חשבון ויועצים עסקיים יכולים לייעץ ולבצע פעולות שונות עבור כל לקוח.

 

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש