EN
עורך דין חוזים עסקיים

עורך דין חוזים עסקיים

עסקים רבים נוהגים לערוך הסכמים וחוזים ביניהם, כמו למשל מכירת זכיינות. רבים מגיעים להסכמות בעל פה שאחר כך נרשמות בהסכם מסודר וחתום. כאשר ההתקשרות הינה חד פעמית או קטנה בהיקפה אזי הסכם ההתקשרות יהיה פשוט וקצר. כאשר מדובר על התקשרות גדולה ובעלת היקף כספי רחב אזי החוזים יהיו מפורטים מאוד. הסכמים יכולים להיות בתחומי השירותים דוגמת: אספקת שירותי ניקיון, שמירה וכוח אדם, בתחומי זכיינות שמחייבת, בין  היתר, תשלומי תמלוגים, בתחומי שיתופי פעולה בין שתי חברות בנושאים שונים ועוד רבים ומגוונים אחרים.

 

עורך דין חוזים עסקיים יכול ללוות את  המיזם  העסקי כבר בשלביו  הראשונים ומומלץ לשתף אותו גם בעת  המשא ומתן. הוא יכול להאיר נקודות שונות שיסייעו ללקוח להציג עמדתו נכונה ולעמוד על שלו עוד בטרם מגיעים להסכמות. הוא יהיה פעיל בניסוח ההסכם ויקדיש תשומת לב לכל סעיף ובמיוחד לאלו  הרגישים והחשובים. לכל או למרבית  המילים בהסכם יש משמעות מיוחדת ובעת מחלוקות מה שנכתב הוא זה שקובע. הסכם צריך לכלול מחשבה וניסוח למכלול אלמנטים כולל לתחזית עתידית אפשרית.הוא חייב להתחשב בחוקים כתובים דוגמת חוק החוזים.

מספר דברים מסייעים לפעילות ושותפות עסקית בריאה. רווח לשני הצדדים, כימיה בין המנהלים, הסכם ברור מסודר ועוד. הסכם חד צדדי לא יחזיק מעמד והמיזם יתפרק ולא יאריך ימים. התחשבות בשני  הצדדים תוביל לשביעות רצון הדדית. כמובן יש להכניס לתוכו את ההסכמות, לוחות זמנים, סעיפים  המגדירים הפרות בסיסיות, תרופות לטובת מי שנפגע מהצד השני ועוד. עורך  הדין ילווה, במידת הצורך, את  המיזם. במקרה ויהיו חילוקי דעות הוא יכול לפתור אותם עוד כשהם קטנים וזניחים. במקרים בהם יהיה צורך להגשת תביעה לבית משפט עורך דין חוזים עסקיים ייקח עליו את  המשימה לטובת לקוחו, ויעשה הכול למען הצלחת התביעה.

 

תביעה ייצוגית נחשבת לתביעה מיוחדת במינה המוגשת על ידי תובע יחיד המייצג, למעשה, ציבור גדול של אנשים נפגעים. הנסיבות בהן מוגשות רוב התביעות הייצוגיות הן כאלו בהן יש נפגעים רבים בסכומים קטנים ואין להם אפשרות להגיש את התביעה בגלל עלויות גבוהות מדי. לעומת זאת, תובע יחיד מגיש בשם כל הנפגעים. במידה והוא זוכה אזי כל נפגע מקבל פיצוי על נזקיו. זוהי שיטה מקובלת לתביעות נגד גופים מסחריים גדולים כמו: מוסדות פיננסיים, ביטוח, ניירות ערך ועוד, וכן, מול המדינה וגורמים ציבוריים אחרים. מומלץ לשכור שירותי עורך דין תביעה ייצוגית המתמחה בתחום.

כל הליך של הגשת תביעה כזאת הינו מורכב, וראשית, יש לקבל את הסכמת בית המשפט לכך שמדובר על תביעה ייצוגית. כאשר בית המשפט נוכח כי, אכן, מדובר במצב כזה הוא מאשר את התביעה מאחר והוא מהווה מכשיר רב עוצמה להגנה על הצרכן שבהגדרתו הינו חלש אל מול גופים רבי עוצמה. במקרים רבים, מסתיימים הבירורים בהסכם פשרה המחייב את הגוף לשלם סכומים לנפגעים. בכל ההליך הזה מעורב גם היועץ המשפטי לממשלה מתוקף היות הנושא ציבורי. הוא יכול גם לבדוק בקשה להסתלקות מהתביעה.

עורך דין תביעה ייצוגית נערך היטב לתיק. הוא חייב להוכיח לבית המשפט כי קיימת עילת תביעה לכאורה עם סיכוי לזכייה, ולשכנע את בית המשפט בקיומה. צריך להביא הוכחות לטענותיו והוכחות לכך שהתביעה איננה קנטרנית ועוד. הצלחתו תבטיח פיצוי כספי ללקוחותיו, ולא פחות חשוב מזה, ייקבעו מנגנונים חדשים למניעת מקרים דומים. בנוסף, כישלון הנתבע תפגע במוניטין שלו. בגלל כל הסיבות הללו, ואחרות נוספות, יש חשיבות להצלחה בתיק. בשל המורכבות וההתמחות הספציפית בנושא, מומלץ לקבל שירות מעורך דין לעסקים בעל מוניטין ובעל הצלחות מוכחות.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש