EN
קידום זכיינות בישראל

זכיינות הינה שיטה נהדרת לבניית וקידום עסקים. יש לה יתרונות מובהקים לעסקים חדשים ואחד הבולטים בהם הוא המסלול הנוח הנפרש לרגלי מקים המיזם. הדבר חשוב במיוחד כאשר הוא מגיע עם ניסיון מועט ובתחילת דרכו. הפירמה המספקת את הזיכיון מסייעת רבות בתמיכה מקצועית, יש לה מוניטין מוכח, ולכן, לקוחות מגיעים אליה בקלות רבה יותר. נדרשת השקעה נמוכה בפרסום. כך, שניתן להתחיל למכור ולהרוויח כסף סמוך מאוד לראשית הדרך ולאחר שהעסק נפתח. ניתן להוסיף לכך את העובדה, שלרוב, הדרישה היא להקים עסק באזור מסחרי טוב ומבוסס (לדוגמא – כאשר מדובר על עסקי מזון – אזי זה לרוב בקניונים מבוססים) ואז היתרונות אף עולים.

בהנחה שבכל עסק ראשוני יש צורך בהשקעת כספים אז גם בעסקת זכיינות יש צורך בכך. ההבדל אולי הוא בגובה הסכום הראשוני הנדרש להשקעה שכולל גם תשלום חד פעמי לקבלת הזכיינות וגם תשלום עבור הקמת העסק.  אולם, כאמור, מכירות מוקדמות מחפות רבות על החיסרון הזה. לרוב, ההשקעות מכסות עצמן במהירות ואף מחפות על ההוצאות הכרוכות בתשלום תמלוגים לחברה בעלת הפירמה. צריך לקחת בחשבון כי ההוצאות וההשקעות נלקחות בחשבון בעת תשלומי המסים המופחתים  מהרווחים העתידיים.

על מנת להימנע מטעויות קריטיות בעת כניסה לעסקת זכיינות מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום. הסכם זכיינות יכול להיות מאוד מסובך להבנה ולכן צריך להתיעץ עם עורךך דין שמבין. הוא יכול לייעץ בנושאים שונים ובדרך זאת להקל על הזכיין בהמשך דרכו. כך, הוא יוכל לסייע לו לשלם תשלום ראשוני ו/או תשלומי עמלות נמוכים יותר, או לפחות, לעשותם מדורגים יותר. להשיג מהפירמה הטבות שונות והקלות שיימשכו לאורך זמן ועוד. בנוסף, הוא יכול לייעץ בבחירת רואה חשבון שיכול לערוך תכנית עסקית, לחשב  היטב את גובה ההשקעות לצורך קבלת החזרי מס וכדומה. כל עצה נכונה בראשית הדרך תסייע מאוד בעתיד.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש