האם זה מסוכן?

האם זה מסוכן?

כל יזם המתכנן להקים עסק חדש מודע לכך שישנם סיכונים רבים בהקמת חברה חדשה. הסיכונים קיימים גם ברכישת זיכיון ובהקמת סניף חדש לרשת מובילה או לרשת חדשה הנמצאת בתנופת התפתחות וגידול. עם זאת, הסיכונים נמוכים יותר לזכיינים, מאחר שהיזם מקבל הכשרה מקצועית, כלים שיווקיים וניהוליים יעילים ומוכחים, זכות להשתמש בלוגו ובשם המותג המוכר וכן הלאה. למעשה, זכיין מסתכן פחות מבעל עסק כיוון שהוא מקטין את אי הוודאות בהצלחת העסק, לעומת יזם המקים עסק חדש לגמרי ועליו להתמודד עם תחרות קשה ועם אתגרים רבים.
צועדים על קרקע בטוחה
זכיין לוקח על עצמו פחות סיכונים מבעל עסק חדש, הוא זוכה לגב חזק של מותג מוכר ומצליח, לכן עליו להשקיע פחות בפרסום וביצירת מותג חדש. עם זאת, כמו בכל עסק חדש, גם זכיינים עשויים לגלות כי הסניף בבעלותם אינו מצליח בגלל מיקום לא טוב, שפל כלכלי בגלל מצב ביטחוני, מיתון במשק, הוצאות גבוהות על פרסום המקטינות את הרווח או חתימה על הסכם זכיינות דרקוני שכמעט שאינו מאפשר לזכיין ליהנות מפרי עמלו.
כמובן, לזכיין יש אופציה להרוויח היטב וליהנות מעסק משתלם כלכלית ומרווחים גבוהים, אך עם זאת עליו לרכוש זכיינות ממותג מוכר ולבחור מיקום מנצח כדי ליהנות מלקוחות רבים וממחזור מכירות גבוה.
סיכון תפעולי
כאמור, זכיין מסתכן פחות מבעל עסק עצמאי המקים חברה חדשה ומתמודד עם אתגרים רבים. הזכיין צועד על קרקע יציבה אך חשוף לסיכונים כמו חוסר ניסיון בניהול ובתפעול סניף של רשת מצליחה, מיקום שגוי, מיתון כלכלי במשק וכיוצא בזה. עם זאת, בתקופות קשות שאינן פוסחות על בעלי העסקים ועל הרשתות והתאגידים, הזכיין זוכה למאמץ של הרשת אותה הוא מייצג לצלוח את התקופה הקשה, לכן הוא יכול ליהנות מפרסום מקיף של הרשת ומחבילות משתלמות המאפשרות לו מרווח נשימה ואפשרות להרוויח.