שיטת הזכיינות

שיטת הזכיינות

אודות השיטה מידע כללי

שיטת הזכיינות נהוגה עוד משנות ה-50 של המאה ה-19, ובשנים האחרונות היא הפכה לנפוצה במיוחד. זאת בזכות יתרונותיה הרבים, ביניהם אפשרות הרחבת עסקים לרשתות מובילות עם סניפים עצמאיים ונפרדים המנוהלים על ידי זכיין. בשיטה ניהולית ייחודית זו יכול כל אדם המעוניין להקים עסק עצמאי מצליח לרכוש זיכיון מתאגיד מסוים – רשתות מזון מהיר, לדוגמה – ולקבל את הזכות להשתמש במותג של חברת האם, למכור את מוצריה וליהנות מחסותה ומהידע המקצועי שנרכש בתאגיד.

 

שיטה יעילה להפצת מוצרים או שירותים

כל חברה המעוניינת להפוך לרשת מובילה יכולה לנקוט שתי דרכים עיקריות. הראשונה היא הקמת סניפים חדשים בהשקעה עצמית וניהול מלא של הסניפים על ידי עובדי התאגיד ומנהליו. השנייה היא מכירת זכיינות וקבלת תשלום חד פעמי תמורת הזיכיון, רכישת הידע המקצועי והזכות להשתמש במותג ובמוריו או בשירותיו, וקבלת תמלוגים מהמכירות.

 

יש מגוון אפשרויות לרכישת זיכיון מחברות מובילות ומוכרות, חלקן בתחום המזון, לדוגמה רשתות בתי קפה, גלידריות, מסעדות, סניפים של רשתות מזון מהיר, פיצריות של מותג מוכר וכיוצא בזה.

 

הזכיינות היא שיטה מתקדמת להפצת מוצרים ושירותים של המותג. בדרך זו החברה אינה נדרשת לבצע השקעה עצמית גבוהה, מאחר שנטל ההשקעה הוא על כתפי הזכיין. על הזכיין לעבור הכשרה מקצועית באחד מסניפי התאגיד כדי לרכוש את הידע הנדרש להקמת הסניף החדש ולתפעולו, ולאחר בחירת מיקום, הזכיין מקים את הסניף, משתמש בלוגו ובפרסום של המותג המוכר ומנהל עצמאית את הסניף, בכפוף לתנאי הזיכיון ולשיטות הניהול שפותחו בתאגיד.

 

פתרון מצוין ליזמים

יזם המעוניין להקים עסק חדש ורוכש זיכיון זוכה לקרקע יציבה יותר, מאחר שאינו נדרש להמציא את הגלגל. הוא נעזר בכלים מקצועיים מוכחים שהובילו את התאגיד או החברה המזכה להצלחתם. היזם לוקח על עצמו סיכון נמוך יותר וזוכה ליתרונות רבים מהרשת אותה הוא מייצג. עם זאת, כדאי לדעת כי ישנם מודלים כלכליים רבים ושונים של זכיינות, לכן כדאי לפנות לייעוץ לפני רכישת זיכיון.

לפגישת ייעוץ ראשונית ומעבר על הסכם זיכיון חינם מלאו פרטים ונחזור בהקדם