EN
למה זכיינות משתלמת?

ישראלים רבים חולמים על עסק עצמאי המבטיח להם איכות חיים גבוהה והצלחה. עם זאת, המציאות מוכיחה כי רוב העסקים החדשים נסגרים במהלך השנתיים הראשונות לחייהם, מסיבות שונות ומגוונות. הקמת עסק עצמאי חדש כרוכה בלבטים רבים ובחשש רב. יש להשקיע כסף רב בהקמת העסק ובשיווקו ויש לפרסם אותו כדי לזכות בחשיפה גבוהה ובלקוחות חדשים. לכן, כדי להקטין סיכונים ולצעוד על קרקע בטוחה יחסית, יש המעדיפים לרכוש זכיינות ממותג מוכר ומוביל וליהנות משימוש בשם המותג ובמוצריו או בשירותיו, מהכשרה מקצועית ומידע שנרכש לאורך זמן.

 

החלום להצליח בעסק עצמאי

אנשים רבים בארץ, צעירים ומבוגרים, תוהים האם זכיינות היא אפשרות שכדאי לקחת בחשבון או שמא עדיף להם להקים עסק חדש בלי לרכוש זיכיון ולשלם תמלוגים. ובכן, כדאי לדעת כי שיטת הזכיינות מעניקה יתרונות רבים ליזם, ובראשם מזעור הסיכון בפתיחת עסק חדש. זכיין זוכה לליווי מקצועי של מנהלי הרשת והמותג, הוא מוכר מוצרים או שירותים שכבר זוכים להצלחה במקומות רבים בארץ, נהנה מהכשרה מקצועית ולומד בזמן קצר את רזי המקצוע.

 

אמנם כל עסק עלול להפסיד כסף ולא להצליח, אך שיטת הזכיינות מקטינה את הסיכונים, ולכן היא מתאימה לרבים. אין צורך להמציא את הגלגל מחדש, משום שרוכשים כלים יעילים ומוכחים שאפשרו למותג להצליח בארץ ו/או ברחבי העולם. יש לשקול איזה זיכיון כדאי לרכוש ובאיזה תחום לפעול – יש מגוון אפשרויות, לכן כדאי לפנות לחברת זכיינות מובילה המלווה את היזם ומסייעת לו לקבל החלטות נכונות, לרכוש זיכיון במחיר טוב ולחתום על חוזה המבטיח את האינטרסים של היזם ואינו משקף רק את האינטרסים של המותג שמוכר זכיינות לכל דורש.

 

לסיכום, זכיינות היא אופציה טובה ומשתלמת כלכלית ברוב המקרים, וכדאי לקחת אותה בחשבון כאשר מעוניינים להקים עסק חדש וליהנות משגשוג ומהצלחה.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש