EN
הפרת חוזה זכיינות

עולם הזכיינות מלא בהבטחות ליזמים עסקיים ולא מעט מהם מצליחים ובגדול. לצד ההצלחות ישנם התקשרויות עם זכיינים שמביאות עמם קשיים והעדר הצלחה ורווחים. במצבים אלו ישנו מדרון חלקלק לאפשרות להפרת חוזה מצד מי מהצדדים. כאן נשאלת השאלה האם חוזה הזכיינות אותו חתמת עם הזכיין מגן עלייך בצורה המיטבית ביותר בבחינת הפרת החוזה? אין ספק שעריכת החוזה על ידי עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום הזכיינות יביא למציאות משפטית נוחה הרבה יותר בעת הפרתו של חוזה זכיינות.

ראשית יש להבחין כי הפרת חוזה זכיינות איננה כביטול חוזה זכיינות. בבחינת הפרת חוזה זיכיון על ההסכם בין הצדדים לפרט בצורה נרחבת וברורה שלא ניתן לפרשה באופנים שונים איזה פעולות או צעדים של מי מהצדדים נחשבים להפרת חוזה. תחום המשפט בעולם הזכיינות מתקדם מאוד, ופסקי דין רבים נתנו בנושא. מפסקי דין אלו ניתן לראות כי הפרות חוזה רבות של זכיינים נחשבו בבחינת בית המשפט להפרות חלקיות והחברה המזכה נדרשה להשיב לזכיינים חלק כזה או אחר מהערבויות. הסיבה לכך היא ניסוח הסכם זכיינות שאינו מקיף, מפורט ומקצועי דיו.

משרד עורכי דין מקצועי עם ניסיון רב שנים בתחום הזכיינות ידע לייצר “בריחים” בתוך הסכם הזכיינות ואלו יגנו על הזכיין גם בעת הפרת ההסכם עם החברה המזכה. היכולת להכניס בהסכם הזכיינות באופן מאוזן ונכון שיהיה מקובל על הצד השני “בריחים” היא נחלתם של משרד עורך דין המתמחה כלל ועיקר בתחום הזכיינות ולאורך שנים כתב וסיכם חוזה זכיינות רבים.

להבדיל מהפרת חוזה, ביטול חוזה הינו מצב בו אחד מהצדדים להתקשרות החוזית מעוניין לסיים את ההתקשרות ושיתוף הפעולה העסקי. ניתוק יחסים זה מביא עמו הפסדים רבים וגם כאן הסכם מקצועי ימזער נזקים לכלל הצדדים.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש