EN
איזה עסק מומלץ לפתוח?

יזמים ברוחם ובנשמתם רוצים להקים עסק אותו הם יכולים לנהל ואשר יפרנס אותם. יזם יכול להחליט לפתוח עסק קטן או לחלום בגדול ולפתוח עסק שיכול להתפתח למימדי ענק. תמיד קיימת השאלה שברקע: איזה עסק מומלץ לפתוח? והתשובה  היא לרוב, עסק  בתחום אותו אוהבים ומכירים והמתאים לאישיות ולמידות המקים. אדם בעל שאיפות צנועות לא יכול לנהל עסק גדול ואילו אדם בעל חוש עסקי מפותח, היודע להעז ולגייס כספים יכול להקים מפעל, סופרמרקט, חברת הזנק ועסקים אחרים בעלי פוטנציאל רב.

אדם בעל ידי זהב יכול להקים עסק למתן שירותי חשמל, אינסטלציה, וכדומה, עורך דין, ראה חשבון ובעלי מקצועות חופשיים אחרים יכולים להקים משרדים בתחום, רופאים – קליניקות פרטיות ועוד. אנשים שתשוקתם היא ליצור יכולים להקים מפעלי ובתי מלאכה לייצור, סוחרים יקימו חברות מסחר וכן הלאה. התחומים הם מגוונים: מזון, רפואה, מסחר וכספים, אינטרנט, כלי בית, ספורט ועוד. ניתן לנהל עסק מהבית, ממשרד צנוע, מבניין משרדים מפואר, ממבנה תעשייה שיש בו מפעל ייצור וכדומה. מחפשים עזרה בפתיחת עסק חדש? אודי דנהירש, עורך דין עסקי, ישמח לעזור לכם.

אין זה משנה מה בוחרים כי בכל מקרה, יש צורך להקים את העסק תוך כדי הקפדה על שלושה שלבים. הראשון הוא אפיון העסק  והדבר כולל הגדרת תחום הפעילות וקהל היעד. השלב השני – הכנת תכנית כלכלית המספקת מושג על הצד הפיננסי והכלכלי, והשלישי – הגדרת סוג העסק היקפו ורישומו ברשויות. קיימות שלוש רשויות : חברה בע”מ, עוסק מורשה ועוסק פטור והבחירה באחת מהן היא עניין של צורך ורצון. הקפדה על כל אלו תיתן מושג מוחשי על כל המיזם כולל הכנת כספים, הכרת תהליך ההקמה, הערכה לתזרים מזומנים ועוד. מומלץ להיעזר במומחים לנושא אשר יכולים לייעץ, להכין תכנית כלכלית, לרשום ברשויות, לייצג, ובאופן כללי, ללוות כל יזם בתחילת הדרך.

 

 

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש