EN
ייצוג זכיינים ועסקים
franchisees & businesses

ייצוג זכיינים ועסקים

החלטתם להקים עסק זכייני חדש? ברכות! העתיד נראה מבטיח, גב של רשת מזכה עומד מאחוריכם ונראה שבמהרה יגיעו תוכניות לצמיחה והתפתחות. על הנייר הכל נראה תקין ומתפקד. אולם במציאות נראה כי מערכת היחסים העסקית והמשפטית שבין רשת מזכה לזכיין היא מורכבת, ואירועים שונים עשויים לפגום בה ולהחליש אותה. אם החלטתם לצאת לדרך כזכיינים, חשוב מאוד שתקבלו ייעוץ משפטי טרם ההתקשרות עם הרשת, בניסוח הסכם הזכיינות ובמהלך תפקוד העסק השוטף.

למה חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין זכיינות?

עורך דין זכיינות מעניק מגוון רחב של שירותים שעוזרים לזכיין המתחיל להיכנס בצורה חלקה וקלה אל עולם הזכיינות. בין השירותים שעורך דין זכיינות מציע קיימים:

הסכם מול הרשת המזכה – עורך הדין ינהל משא ומתן עם הרשת במטרה לנסח חוזה הוגן מולה, תוך הגנה על הזכיין ושמירה על האינטרסים שלו.

ליווי בהליך השכרת נכס מתאים – עורך הדין יסייע לזכיין בהיבטי חוזה שכירות, בטוחות, תשלומים נוספים.

התנהלות שוטפת – עורך הדין יסייע לסניף הזכייני בהתנהלות שוטפת וקבלת החלטות בהיבט משפטי ויכול אף לנצל קשרים בינלאומיים שיש לו כדי לעזור לזכיין לשפר את העסק.

ניהול ויישוב סכסוכים – המחלוקות הנפוצות הן בעיקר על קו התפר שבין עצמאותו של הזכיין אל מול התנהלות החברה והדרישות שלה.

הסכם זכיינות

אחד השירותים החשובים ביותר שעורך דין זכיינות נותן הוא ייצוג בעריכת הסכם זכיינות אל מול הרשת המזכה וייצוג זכיינות לרשתות. עורך הדין ייצג את האינטרסים של הזכיין ויוודא כי כלל ההיבטים המשפטיים החשובים יופיעו בהסכם, ביניהם:

  • צדדים והתחייבויות – יש לציין את זהות כל הצדדים המעורבים בהסכם הזכיינות, תוך ציון ההתחייבויות של כל צד כמו צורת ניהול עובדים. כמו כן יש לציין במסמך את הזכויות העומדות לרשותם של שני הצדדים.
  • אזור פעילותו של הזכיין – על נותן הזכות והזכיין להגיע להבנה מוחלטת לגבי המיקום הגיאוגרפי בו הזכיין עתיד ורשאי להקים את הסניף. בנוסף יצויין, האם לזכיין ניתנת הזכות לשנות את מיקום הסניף בעתיד.
  • ציון תקופת הזכיינות – בהסכם יש לציין באיזה תאריך הסכם הזכיינות יוצא לפועל ותחת אילו תנאים ניתן להביא את ההסכם לידי סיום. כמו כן, חשוב לציין אילו פיצויים יינתנו במקרה בו אחד הצדדים מפר את אחד מתנאי ההסכם או את כולו.
  • היקף השירות – בהסכם זכיינות סטנדרטי יש לכלול את תחום פעילותו של הזכיין באופן מפורט, אילו מוצרים או שירות הזכיין יכול למכור או להציע מתוקף היותו זכיין של הרשת.

ייצוג זכיינים ועסקים עם משרד דנהירש ושות’

משרד עורכי דין דנהירש ושות’ הוא משרד עורכי דין תאגידים ותיק ומקצועי. לקוחות המשרד נהנים מהידע הנרחב והמומחיות המקיפים את הצוות בנושא ייצוג זכיינים ועסקים וכן מקשריו הרבים והבינלאומיים של הצוות.

אז אם ברצונכם לפתוח עסק זכיינות ואתם מעוניינים לקבל ייעוץ משפטי מהמומחים בתחום, צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי הדין לענייני זכיינות במספר 072-392-3196 ותזכו לשירות מקצועי, אמין ואישי לפתיחת העסק הזכייני שלכם.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי. קרא עוד

JOIN OUR PROFESSIONAL COMMUNITY

הצטרפו לקהילת הזכיינים, הרשתות והיזמים שלנו

בעולם בו ערך מוסף, ידע וכלים הם תנאי להצלחה ולצמיחה, יצרנו עבורכם קבוצת וואטסאפ שתאפשר לכם להפוך ליזמים מקצוענים ופורצי דרך.

    .Believe in yourself
    .We will do the rest
    The DNH Group