EN
איך לפתוח עסק מאפס?

קיימות מספר דרכים להיכנס לעולם העסקים. הבולטות בהן הם רכישת עסק קיים או הקמת עסק מהיסוד. האלטרנטיבה השנייה, מועדפת, במקרים רבים, בגלל שכך ניתן לבנות את העסק בצורה ההולמת את טעמו וצרכיו של המקים, במקרים רבים, גם עלותה נמוכה יותר והרווחים רבים יותר. יחד עם זאת, הקמת עסק נחשבת לאירוע מורכב למדי שיש לתכנן ולבצע היטב. נשאלת, איפה, השאלה: איך לפתוח עסק מאפס? התשובה היא שיש לעשות זאת בשלבים עוקבים והכרחיים מסוימים מבלי לדלג על אף אחד מהם. ההמלצה החשובה הראשונה היא, כמובן, לייסד עסק בתחום המוכר ליזם. תחום שהוא התנסה בו רבות בעבר כשכיר, כמנהל, בהתנסות מעשית, בתקופת לימודים וכדומה. שלושת השלבים הנחוצים הם אפיון העסק, הכנת תכנית כלכלית והאחרון, הגדרת סוג העסק והיקפו ורישומו ברשויות. אם מעניין אתכם פתיחת עסק עצמאי כדאי שתשימו לב שאתם נעזרי שאנשים מבינים בתחום. אודי דנהירש עורך דין לעסקים מומלץ.

אפיון העסק נועד לקבוע את תחום הפעילות וקהל היעד. יש לבחור את סוג השירות המוצע או את המוצר המיוצר וכדומה. יש לבחור שם מתאים, לקבוע מהיכן הוא יתופעל, לערוך רשימת ציוד וחומרי גלם, לשריין הון על פי הערכה ראשונית נדרשת עד שייכנסו הרווחים. בנוסף, להעריך את הזמן הנדרש עד למועד הפתיחה. בשלב הבא החיוני יש להכין תכנית כלכלית שתספק תמונת מצב פיננסית וכלכלית נדרשת. בין היתר, יוערכו עלויות הקמה, הוצאות לציוד, לפרסום ושיווק, מחשבות לגבי גיוס הון ראשוני, הערכת תזרים מזומנים צפוי, תקבולים ורווחים עתידיים ועוד. שלב הרישום הוא הבא וכאן יש לבחור את סוג הישות הנחוצה. ניתן לבחור בין חברה בע”מ, עוסק מורשה או עוסק פטור. ההחלטה נקבעת על פי המחזור העסקי הצפוי, צרכי המייסד, טעמו ורצונותיו. מומלץ להיעזר בכל שלב במומחים לנושא ובכלל זה: בעורכי דין, רואי חשבון ויועצים כלכלים נוספים. הם יסייעו להתנהלות נכונה.

 

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש