EN
איך לפתוח עסק מצליח

יזמים רבים מעוניינים בעסק משל עצמם בתחום בו הם מתמצאים ואותו הם אוהבים. פתיחת עסק היא אות וסימן לדרך חדשה בחיים ועל מנת שהוא ישגשג יש צורך להתחיל את הצעדים הראשונים בצורה הנכונה.

אז נשאלת השאלה איך לפתוח עסק מצליח? התשובה היא שיש לעשות זאת במספר שלבים עוקבים הכרחיים מבלי לדלג על אף אחד מהם. מומלץ מאוד לנהל את פעילותכם העסקית יחד עם עורך דין שסיים את התואר בבמשפטים באוניברסיטה או בלימודים מקווינים ומתמחה בתחומכם כדי שתוכלו לקבל יעוץ אמין שיעזור לכם להתנל בצורה הטובה והבטוחה ביותר מבלי לקחת סיכונים מיותרים.

כל יזם חייב לאפיין את העסק. איזה סוג שירות הוא אמור לתת? בתחום הייצור, המסחר או השירותים? מיהו קהל היעד? מה יהיה היקף הפעילות? איזה השקעה כספית נדרשת ומהיכן להביא אותה? וכדומה. לאחר מכן, יש להכין תכנית עסקית אשר תכלול תכנון פיננסי וכלכלי, שתציין את גובה ההשקעה הנדרש לצרכי הכנת מקום העסק, לרכישת הציוד, לפרסום ועוד, ובנוסף, תעריך את הצפי למכירות ראשוניות ולרווחים שיגיעו בעקבותיהן. בשלב הבא יש להגדיר את הישות העסקית ויש לבחור בין שלוש אפשריות: עוסק מורשה, עוסק פטור וחברה בע”מ.

הישות נקבעת, לרוב, על פי מחזורי המכירות ועל פי שיקולים אחרים כולל צרכיו, רצונותיו וטעמו של הבעלים. לכל ישות יש יתרונות וחסרונות. כדאי לציין, כי עוסק מורשה או עוסק פטור הופך את המקים לעצמאי והוא בעל העסק. לעומת זאת, חברה בע”מ הינה ישות עצמאית בפני עצמה ולמקים יש מניות בה. בשלב האחרון יש צורך להירשם ברשויות המס, בביטוח לאומי במע”מ וניתן להיעזר ברואי חשבון וביועצים כלכליים ועסקיים לביצוע משימות אלו. כמובן, שיש צורך לנהל מערכת חשבונות מסודרת בהתאם לחוקי המדינה. צריך להוסיף, כי כל מקים עסק חייב להיות בעל תכונות מתאימות לניהולו, וכן, בעל חוש עסקי ועוד. תכונות אלו וייעוץ וליווי עסקי נכון הם ערובה להצלחה.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש