זכיינות מסעדה

זכיינות מסעדה

ישראלים אוהבים לאכול במסעדות וכמות המסעדות בישראל תעיד על כך. קיים שפע של מסעדות מסוגים שונים המייצגים מטבחים מגוונים. ניתן למצוא, בין היתר, מסעדות בעלות מוניטין השייכות לאותה רשת והפזורות בכל הארץ. חלק גדול ממסעדות אלו מנוהלות על ידי זכיינים אשר רכשו את הזיכיון מהבעלים והם מחויבים לנהל אותן על פי תנאים המוכתבים על ידיהם. מדובר, בין היתר, על תפריט זהה, מחירים דומים קודי שירות מוכתבים ועוד. במרבית המקרים ועם ניהול נכון, הקשר העסקי הזה טוב לשני הצדדים שמרוויחים ממנו. ויעידו על כך עשרות הזכיינים הקשורים אל חברות בעלות מוניטין בתומי המסעדנות, בתי הקפה ועוד. בתחום זכיינות מזון ניתן למצוא לצד המסעדות, בתי קפה, מזון מהיר ועוד..

זכיינות מסעדה מאפשרת לבעליה מכירות מוגדלות בזכות המוניטין שהרשת צברה. כך, יגיעו אליה סועדים רבים יותר לארוחות, יקיימו אצלה אירועים מיוחדים והמחזורים הכספיים הגבוהים יהיו מובטחים. בתמורה לכך משלם הזכיין לחברה סכומי כסף שחלקם הם ראשוניים ואשר אינם מוחזרים, וכן, כספים חודשיים שוטפים. הרשת מחויבת להעניק ליווי לוגיסטי למסעדה, הדרכה ותמיכה שוטפת. בנוסף, נהנית המסעדה מפרסום שוטף במסגרת הפרסום הארצי של הרשת.

כל יזם המבקש לרכוש זכיינות מסעדה חייב לדעת כי יש להשקיע כספים נוספים להקמת המסעדה, לעיצובה, לרכישת הציוד ועוד. הוא חייב להגיע בשל לעסקה כזאת מבחינה נפשית, מקצועית וכלכלית. הוא חייב להיעזר בבעלי מקצוע דוגמת רואי חשבון שיכינו עבורו תכנית עסקית שתיתן לו מושג על כל הפרויקט. הוא חייב לדעת איזה סכום ראשוני יש להשקיע, מה תזרים המזומנים הצפוי, הצפי להכנסות ראשונות, אלו קשיים כספיים עומדים בפניו ועוד. בנוסף, הוא חייב ליווי של עורך דין המתמחה בתחום הזכיינות. הוא יכול לייעץ, להסביר על נקודות רגישות, לנסות להשיג הקלות מרשת המסעדות המספקת את הזכיינות ואף ליטול חלק בעריכת ההסכם.

 

שתף מאמר

השב

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן