EN
זכיינות פאפא ג’ונס

פאפא ג’ונס הינה רשת פיצות בינלאומית שהתחילה פעילותה בארצות הברית ועתה פעילה מאוד גם בישראל. הרשת מחפשת זכיינים באזורים שונים בארץ.

שיטת הזכיינות מקובלת מאוד בענף המסעדנות ונחשבת למעולה עבור אנשי עסקים האוהבים אותה. כאשר מדובר ברשת בעלת מותג בינלאומי חזק כמו “פאפא ג’ונס” ובמכירת פיצות היתרונות אך גדלים. האוכל האיטלקי בכלל, והפיצה בפרט, אהובים בכל העולם וכמובן על ישראלים ותיירים הפוקדים את הארץ. היכולת לאכול במסעדה או לקחת טיק אווי מגדילה מאוד את המכירות ורלוונטית גם לתקופות קשות.

 

 

שיטת הזכיינות פועלת כך: הזכיין משלם לרשת סכום ראשוני שאינו מוחזר עבור קבלת הזיכיון, ובנוסף, שני תשלומים חודשיים. הראשון הוא תמלוגים ממכירות הנקבעים על פי מחזור המכירות או על פי פרמטר אחר. בנוסף, סכום קבוע עבור פרסום, ליווי מקצועי ותמיכה שוטפת. הוא מתחייב לרכוש את המוצרים מהרשת ולנהל את הסניף על פי מדיניותה. לאיש עסקים, ובמיוחד לאחד שעושה צעדיו הראשונים בתחום, השיטה מספקת יתרונות משמעותיים. הוא מקבל ליווי והדרכה כולל השתלמות מעשית באחד מסניפי הדגל של החברה. כך שהוא מגיע בשל לתחילת הפעילות.

יתרון חשוב אחר הוא, כמובן, במכירת מותג המייצר הכנסות כבר בתחילת הפעילות. סניפי הרשת ממוקמים במקומות מרכזיים והומי קהל, ולכן, הוא מקבל גם לקוחות מזדמנים בנוסף על אלו הקבועים האוהבים את הפיצות. צריך לומר, כי עבורו מדובר בניהול עסק לכל דבר. עלויות הקמת הסניף הן עליו כולל רכישת כל הציוד והמוצרים. הוא חייב לנהל את הסניף היטב על מנת להצליח ולהשקיע רבות, במיוחד, בתחילת הדרך. הניסיון מלמד כי סניף המנוהל היטב מספק רווחים נאים ליזם ולרשת, כך, שמדובר בעסקת ווין ווין. מומלץ להיעזר בעורך דין לענייני זכיינות בעל מוניטין לייעוץ כללי ופרטני לגבי ההסכם.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש