EN
זכיינות חנות חיות

רבים בישראל אוהבים לגדל חיות מחמד בביתם. הם עושים זאת למען הילדים, כסוג של תחביב, למניעת מצבי בדידות, לנוי ועוד. מבין החיות המחמד האהובות ניתן למנות דגים, תוכים וציפורים אחרות, אוגרים, חתולים וכלבים ועוד מיני חיות אקזוטיות. חברות הפועלות בתחום מחזיקות סניפים שבבעלותן ברחבי הארץ אבל גם מאפשרות לזכיינים לנהל סניפים הפועלים תחת שמן. זכיינות מאפשרת למקבל מכירת מוצרים ממותגים של חברה בעלת מוניטין וזה אחד היתרונות האדירים שלה.

תנאי הזכיינות הינם כדלקמן: הזכיין משלם לחברה סכום ראשוני וחד פעמי שאיננו מוחזר. בנוסף, שני תשלומים חודשיים. האחד, עמלה הנגזרת מהמחזור החודשי של הסניף או הנקבעת כסכום קבוע מוסכם, ועוד סכום חודשי קבוע עבור פרסום, ליווי ושירותים חודשיים נוספים. הזכיין מתחייב לנהל את הסניף על פי מדיניות החברה ולרכוש את המוצרים ממנה. כך, הרשת מרוויחה סכומים קבועים מבלי ליטול על עצמה את המטלות הקשורות בניהול השוטף של העסק.

הזכיין, כאמור, מרוויח מכירות נאות של מותג המגיעות כבר בסמוך להקמת הסניף. כך, הוא מחליק היטב לתחום. בנוסף, הוא מקבל הדרכות וייעוץ בתחילת הדרך כולל השתלמות באחד מסניפי הרשת. רשת חיות מחמד בעלת מוניטין תבחר את סניף הזכיין במקום הומה קהל ואסטרטגי, ולכן, יגיעו אליו לקוחות מזדמנים שבויים רבים המצטרפים לקהל הלקוחות הקבוע. זכיינות חנות חיות היא, איפה, שיטה מעולה לכל מי שעושה צעדיו הראשונים בעולם העסקים ולכל מי שאוהב לעבוד בדרך זאת.

הניסיון מוכיח כי סניף זכיינות המנוהל היטב יכול להכניס לבעליו רווחים נאים. צריך לדעת, כי מדובר על הקמת עסק מהיסוד על כל ההוצאות הנוספות שיש  עליו ועל הניהול השוטף והאינטנסיבי הכולל העסקת עובדים ועוד. מומלץ להיעזר בעורכי דין וביועצים כלכליים המתמחים בתחום הזכיינות. אודי דנהירש עורך דין זכיינות יוכל לעזור לכם בכל מה שקשור בתחום המשפטי בהקמת זכיינות.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש