זכיינות מותגים ל...

זכיינות מותגים למכירה

זכיינות מותגים למכירה

התקשרות בשיטת זכיינות מחייבת השקעה כספית ראשונית לרכישת הזיכיון. זכיינות מותגים למכירה יכולה להתבצע על ידי הרשת עצמה המבקשת לפתוח סניף חדש או להעביר סנף פעיל מניהולה השוטף. לחילופין, היא יכולה להיות מוצעת על ידי זכיין קיים אשר רוצה להעבירה מסיבותיו הוא. עקב רצון לפרישה בגלל גיל, מחלה, שינוי מקום מגורים ועוד. בכל המקרים הנ"ל נערך משא ומתן בין הצדדים ונחתם הסכם. בכל הסכם כזה מעורבת הרשת כצד עיקרי. במקרה שמעורבים בו שני זכיינים יהיו שני הסכמים. האחד ביניהם והשני של זכיין המותגים החדש מול הרשת.

כל הסכם זכיינות מותגים למכירה כולל מספר תנאי ברזל. הזכיין מתחייב לשלם סכום כסף ראשוני העובר  לרשת או לזכיין הפורש. בנוסף, שני תשלומים חודשיים לרשת. הראשון הוא תמלוגים הנקבעים באחוזים או על פי פרמטרים אחרים ממחזור המכירות, והשני סכום קבוע עבור שירותי פרסום, תמיכה וליווי שלה. בנוסף, מתחייב הוא לרכוש מוצרים ממנה ולנהל את הסניף על פי מדיניותה המוצהרת. הרשת מצידה, תערוך לו השתלמויות באחד מסניפי הדגל שלה וההדרכה הזאת תכשירו לניהול הסניף העובר לבעלותו.

לאחר החתימה מתחילה פעילותו. הוא חייב לדעת כי מעתה הוא בעל העסק על כל המשתמע ממנו. הוא יהיה חייב להיות מעורב רבות, לנהל את כוח האדם, מערכת החשבונות, את ההתקשרות מול הספקים ועוד. הניסיון מוכיח כי סניף מצליח ממשיך לתפקד היטב וסניף שהיה פחות מוצלח יכול להתקדם עם ניהול מיטבי. כאשר שני הצדדים נהנים ומרוויחים מהקשר  העסקי אזי ההתקשרות תמשיך שנים רבות ואף תתרחב. מומלץ להיעזר בעורך דין בעל מוניטין בתחום. הוא מכיר את הנושא לעומק ויכול לייעץ רבות עקב ניסיונו הרב. כל שיפור והטבה בסעיף חשוב יוסיף ללקוחו רווחים מצטברים.

שתף מאמר

השב

דילוג לתוכן