EN
זכיינות חנות צעצועים

כל ילד בכל גיל אוהב צעצועים, אבל ניתן למצוא גם בני נוער ומבוגרים בכל שכבת גיל הרוכשים אותם.

משום כך, רשתות לממכר צעצועים פורחות בישראל. רשתות רבות מחזיקות סניפים בניהולן בכל אזורי הארץ, ויחד עם זאת, מחפשות זכיינים לניהול עצמי של סניפים. אחת הסיבות היא שהן אינן רוצות להעמיס על המערכת שלהם ומנהליהן חושבים שזכיין יכול ליצור רווח נאה לעצמו ולהן גם יחד. הזכיין מצידו מקבל אפשרות למכירת מוצרים של חנות בעלת מוניטין האהובים על קהל גדול, ולכן, יכול לרשות הכנסות ורווחים כבר בתחילת הדרך. זהו יתרון משמעותי מאוד, במיוחד, לאנשי עסקים בתחילת דרכם.

למה מתחייב היזם

היזם חייב להתחייב למספר דברים. ראשית הוא משלם לרשת סכום חד פעמי עבור קבלת הזכיינות, ובנוסף, שני סכומים חודשיים. הראשון הוא תמלוגים על פי אחוז מהמחזור החודשי או על פי פרמטרים אחרים שהוסכמו עליהם. בנוסף, סכום קבוע עבור פרסום של הרשת, ליווי שוטף וכדומה.

כן הוא מתחייב לרכוש את הסחורה מהרשת או דרכה ולנהל את הסניף על פי מדיניותה. סניפי רשתות צעצועים ידועות ממוקמים ברחובות ראשיים ובקניונים נחשבים הרואים בהם חנויות עוגן. משום כך, גם לקוחות מזדמנים מגיעים אליהם – מה שמגדיל את המכירות. סניף זכיינות מותגים המנוהל נכון מצליח היטב.

 

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:






    אופן ניהול הסניף

    היזם מנהל את הסניף עצמאית וחייב לרשום אותו כעוסק מורשה או כחברה. עליו להקדיש זמן רב לניהול, להכין צוות עובדים ולנהלו, ליצור מערכת הנהלת חשבונות ועוד. מומלץ לו להגיע עם ניסיון קודם בתחום כמנהל או שכיר.

    תחילת ההתקשרות נעשית לאחר חתימה על הסכם מפורט בו נרשמים כל הסעיפים החשובים. מומלץ להיעזר בעורך דין בעל מוניטין בתחום. הוא יכול לייעץ לגבי ההסכם, בעת פתיחת העסק ואף ללוות אותו.

    אודות הכותב

    עו"ד אודי דנהירש

    ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

    עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

    קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש