זכיינות מזון

עורך דין לחוזים

זכיינות מזון

עסקי המזון ובמיוחד מסעדנות ובתי קפה מבוקשים מאוד בקרב אנשי עסקים המתמחים בתחום ואוהבים אותו. למרות הביקוש, מדובר על תחום רגיש שסיכויי הצלחה בו נמוכים, יחסית, לתחומים אחרים. יחד עם זאת, ניתן להצליח בו ואחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות קבלת זכיינות מזון של אחת הרשתות המובילות. היתרון העיקרי לכל יזם הוא, כמובן, בקבלת הזכות לממכר מוצרים ממותגים של רשת בעלת מוניטין. בדרך זאת, מובטחות הכנסות ראשוניות המגיעות מקהל לקוחות מושבע ונאמן המבססות את העסק בתחילת דרכו.
שיטת הזכיינות לרשתות נעשית על פי פרמטרים קבועים. הזכיין משלם לרשת סכום ראשוני וחד פעמי שאינו מוחזר עבור קבלת הזיכיון. בנוסף, הוא מתחייב לשלם תשלומים חודשיים. הראשון הוא סכום כספי הנקבע על פי אחוז מהמחזור החודשי או על פי פרמטרים אחרים. סכום שני הינו קבוע וניתן לטובת פרסום המבוצע על ידי הרשת ועבור ליווי עסקי, ייעוץ, תמיכה מנהלתית וכדומה. היזם מתחייב לנהל את הסניף על פי מדיניות הרשת, וכן, לרכוש ממנה את המוצרים. הרשת פטורה מניהול מתיש של הסניף ונהנית מהכנסות חד פעמיות וקבועות. הניסיון מלמד, כי סניף של רשת בעלת מוניטין המנוהל היטב מרוויח היטב ושני הצדדים נהנים.
צריך לציין, כי יזם חייב להגיע לניהול סניף כזה לאחר שצבר ידע בתחום כמנהל או כשכיר. הוא חייב להיות בעל כישורי ניהול וחוש עסקי. בנוסף, כדאי לו להיעזר במומחים בעלי ניסיון בתחום ובין היתר, עורך דין מקצועי היכול לסייע במשא ומתן ובהכנת ההסכם מול רשת המזון. לרוב, הרשת היא זאת המכתיבה את תנאי ההסכם אבל, לעיתים, מאפשרת גמישות לזכיין. עורך דין בעל ניסיון מצטבר בתחום יודע איפה יכול היזם ללחוץ כדי לקבל הטבות והקלות העשויות לסייע לו להרוויח כסף רב יותר.

זכיינות הינה שיטה טובה מאוד לעשיית עסקים המובילים להכנסות ולרווחים. מקובל למסור זכיינות בעסקי מזון שונים, ובין היתר, במסעדנות, בתי קפה, פיצות, גלידות, חומוס, פלאפל ועוד. כל צד לעסקה מרוויח יתרונות אחרים. הפירמה מתפתחת ומוסיפה סניפים ללא מעורבות ישירה שלה. בכך, היא מפחיתה את העומס על הלוגיסטיקה והמנהלה שלה. היא מקבלת סכום כסף ראשוני שלא מוחזר, וכאשר מדובר על חברת מזון גדולה, הסכומים הינם גבוהים משמעותית. בנוסף לכך, היא מקבלת תמלוגים חודשיים הנגזרים מההכנסות והרווחים השוטפים של הזכיין. היא מכתיבה את התפריט, את המדיניות, אופי הפעילות ואלמנטים אחרים, והזכיין חייב לעמוד בהם. כמעט כל רשת מזון מצליחה תציע זכיינות למכירה על הסניפים שלה.

הזכיין מקבל יכולת למכור מוצר ממותג או מוצרים של חברה בעלת מיתוג. בכך, הוא יכול לייצר מכירות נאות כבר בתחילת הדרך. בנוסף לכך, הוא מקבל הדרכה, מעבירים לו השתלמות כולל התנסות בסניף עובד של החברה. הוא מקבל תמיכה לוגיסטית, פרסום ועוד. לרוב, הסניף ממוקם במרכז מסחרי ידוע, בקניון ועוד. חשיבות של קבלת זיכיון גדולה אף יותר אצל אנשי עסקים בתחילת דרכם. כאן רמת הסיכון יורדת ביחס להקמת סניף בצורה עצמאית.

תחום המזון נחשב למסוכן מסיבות רבות שביניהן הן עלויות התפעול השונות, המיסוי, תשלומי השכר ועוד. יש צורך להיערך כלכלית מאחר ומדובר בהשקעות גבוהות כבר בתחילת הדרך. משום כך, יש צורך בפתיחת סניף במקום שיש בו תנועת קונים רבה. הדבר מבטיח רכישות של לקוחות קיימים אבל גם ממזדמנים. בנוסף למיקום, יש צורך לבדוק היטב את גובה התמלוגים והעמלות לפירמה, וכן, לבדוק פרמטרים שונים של התאמת דרישותיה למיקום הסניף, לאוכלוסיה שמסביב ועוד. מומלץ להתייעץ עם עורך דין עסקי המתמחה בנישה המיוחדת הזאת. עצות טובות ממנו ימנעו גלישה לבעיות רציניות ולהסתבכות עסקית.

שתף מאמר

השב

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן