EN
זיכיון לעסקים קטנים

כל אחד מאתנו חלם לא פעם על היותו עצמאי ללא מסגרת מחייבת של הנהלה שתאמר לו מה לעשות וכיצד לעשות. אם לומר את האמת לא לכולנו יש את האומץ הנדרש, וכאן ראוי לציין את תחום הזיכיון לעסקים קטנים, המעזים אך גם זהירים לבטח בדקו שיטה מוצלחת זו. תחום הזכיינות טומן בחובו הבטחות כלכליות רבות, אך ידוע לכל כי דריכת הרגל הראשונית של זכיין הינה כרוכה בהשקעה כספית לא מבוטלת, ומכאן צמח לו תת תחום הוא זיכיון לעסקים קטנים. זיכיון זה כשמו כן הוא, התקשרות בשיטת הזכיינות עם חברה בעלת מותג קטן או לחילופין חברה שתלווה את הזכיין להקמת סניף קטן שלא יכיל מוצרים רבים או יצריך השקעה מרובה בתחילת הדרך.

 

יחד עם זאת שמדובר במסגרת עסקית לא מורכבת זיכיון לעסקים קטנים הוא עדיין לא משהו שיש להקל בו ראש, וחוזה הזיכיון חייב להיעשות באופן מקצועי שיקיף את מירב הסוגיות וימנע ככל שניתן נזקים עתידיים. מחקרים רבים מראים כי נפילת עסקים רבים בשנתם הראשונה הינה בדרך כלל מתכנון לא נכון, קל וחומר כי התקשרות לא נכונה ולא מאוזנת עם חברה מזכה תביא למכה קשה לזכיין בעת נפילת העסק.

 

על מנת ללכת על בטוח כמו שאומרים, עסקנים רבים ילכו לשיטת הזכיינות וינהלו עסק עצמאי בעל מותג מוכר בתנאים שיוכתבו להם מהרשת המזכה. לשיטת הזכיינות יתרונות וחסרונות רבים, אם כי כאשר מדובר בזיכיון לעסקים קטנים נראה כי היתרונות עולים על החסרונות ותכנון מראש באופן מקצועי לצד עריכת חוזה זיכיון על ידי משרד עורכי דין הבקיא בתחום יביאו להרבה שקט נפשי ונקודת פתיחה מוצלחת במיוחד להרצת העסק ללא כל צורך להתעסק בבעיות שאינם כרוכות במציאות.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש