מאמרים

כללי

איך לפתוח עסק מצליח

יזמים רבים מעוניינים בעסק משל עצמם בתחום בו הם מתמצאים ואותו הם אוהבים. פתיחת עסק היא אות וסימן לדרך חדשה בחיים ועל מנת שהוא ישגשג יש צורך להתחיל את הצעדים הראשונים בצורה הנכונה. אז נשאלת השאלה איך לפתוח עסק מצליח? התשובה היא שיש לעשות זאת במספר שלבים עוקבים הכרחיים מבלי לדלג על אף אחד מהם. מומלץ מאוד לקבל ייעוץ מעורכי דין ומומחים אחרים בתחום. כל יזם חייב לאפיין את העסק. איזה סוג שירות הוא אמור לתת? בתחום הייצור, המסחר או השירותים? מיהו קהל היעד? מה יהיה היקף הפעילות? איזה השקעה כספית נדרשת ומהיכן להביא אותה? וכדומה. לאחר מכן, יש להכין תכנית עסקית אשר תכלול תכנון פיננסי וכלכלי, שתציין את גובה ההשקעה הנדרש לצרכי הכנת מקום העסק, לרכישת הציוד, לפרסום ועוד, ובנוסף, תעריך את הצפי למכירות ראשוניות ולרווחים שיגיעו בעקבותיהן. בשלב הבא יש להגדיר את הישות העסקית ויש לבחור בין שלוש אפשריות: עוסק מורשה, עוסק פטור וחברה בע"מ. הישות נקבעת, לרוב, על פי מחזורי המכירות ועל פי שיקולים אחרים כולל צרכיו, רצונותיו וטעמו של הבעלים. לכל ישות יש יתרונות וחסרונות. כדאי לציין, כי עוסק מורשה או עוסק פטור הופך את המקים לעצמאי והוא בעל העסק. לעומת זאת, חברה בע"מ הינה ישות עצמאית בפני עצמה ולמקים יש מניות בה. בשלב האחרון יש צורך להירשם ברשויות המס, בביטוח לאומי במע"מ וניתן להיעזר ברואי חשבון וביועצים כלכליים ועסקיים לביצוע משימות אלו. כמובן, שיש צורך לנהל מערכת חשבונות מסודרת בהתאם לחוקי המדינה. צריך להוסיף, כי כל מקים עסק חייב להיות בעל תכונות מתאימות לניהולו, וכן, בעל חוש עסקי ועוד. תכונות אלו וייעוץ וליווי עסקי נכון הם ערובה להצלחה.

Read More
כללי

שיתופי פעולה עסקיים

עסקים רבים מבססים את פעילותם על מתן שירותים שוטפים ללקוחות קבועים. שירותים אלו מייצרים הכנסות שעליהן מתבסס העסק. יחד עם זאת, רבים גם מחפשים ומוצאים פרויקטים חד פעמיים אשר מייצרים הכנסות נאות נוספות התורמות לשגשוג העסק ולהתקדמותו. במקרים רבים, מבססים העסקים את פעילותם על שיתופי פעולה עסקיים העשויים להיות בפעילות השוטפת אבל מקובלים יותר בפרויקטים חד פעמיים. כאשר שני גופים או יותר משתפים פעולה אז כל אחד תורם למיזם את הידע והניסיון הספציפי שלו, וכך, העבודה מתבצעת בצורה מקצועית מאוד, ביעילות ותוך כדי עמידה בלוח זמנים דוגמאות לפרויקטים כאלו לא חסרים ומגיעים מכול התחומים. מסחר, שירותים ייצור וכדומה. בין היתר: הסכם זכיינות, התקשרות חברות לצורך ייצור משותף של מוצר, פרויקט בנייה משותף ועוד. במסגרת שיתופי פעולה עסקיים נוטל, לרוב, צד אחד את האחריות על כל הפרויקט והוא זה המגיש את הצעת המחיר, מנהל משא ומתן וחותם על ההסכם מול הלקוח. הוא משמש גם ככתובת ללקוח לכל שאלה, דרישה וכדומה. שיתופי פעולה כאלו מתאימים לאנשי עסקים אשר יודעים להאציל סמכויות ולעבוד עם גופים אחרים ופחות למנהלים ריכוזיים הרוצים לקבוע את דרך ההתנהלות בעצמם. מנהלים ריכוזיים יעדיפו, לרוב, להתנהל באמצעות קבלני משנה. בפרויקטים מורכבים יש צורך למגיש ההצעה לסגור מראש עם השותף למיזם על חלוקת תפקידים, ומומלץ לעשות זאת בהסכם ובכתב כדי שכל הפרטים הקטנים יובנו כראוי. עורך דין לענייני חוזים בעל ניסיון בתחום יכול לסייע בייעוץ לגבי ההסכמים מול הלקוח ומול השותף העסקי עצמו. הוא בקיא בכל התחום כולל החקיקה בנושא. למשל הוא לא יאפשר הסכם הנוגד את חוק ההגבלים העסקיים, אבל מאידך יכול לייעץ לגבי אופן שיתוף הפעולה, וכמובן, שהתובנות שהוא מספק ישתקפו בהסכם.

Read More
כללי

חוזה שכירות לעסק

עסקים רבים מנוהלים מאתר מושכר דוגמת: יחידת משרדים, דירה, מחסן, חנות וכיוצא בזה. הסידור הזה נוח מאוד לבעלי העסק מאחר ואין הם מעוניינים להשקיע כסף בנדל"ן אלא ברכישת ציוד, בפרסום ובאלמנטים אחרים אשר נועדו לקידומו. מעבר לכך, ההוצאות מוכרות במלואם וניתן להוסיפן להוצאות האחרות בו. בחירת המקום נעשית על פי סוג העסק וצרכיו. חנות מבוקשת תרצה להיות ממוקמת במרכז קניות או ברחוב ראשי. הוא הדין לגבי משרד המקבל קהל. לעומת זאת עסקי אינסטלציה יכולים להסתפק במחסן באזור תעשייה וכדומה. חוזה שכירות לעסק חייב להיערך על פי הוראות החוק, וכך, הוא הופך למסמך משפטי שניתן לדון בו, לתבוע את הצד המפר וכדומה. לכן, כדאי שהוא ייערך על ידי עורך דין לענייני חוזים המתמחה בהכנת הסכמים כאלו, ובנוסף, שיתמצא בתחום המסחרי. בכל הסכם כזה יש לרשום בצורה מדויקת את פרטי שני הצדדים. במידה ומדובר על חברה השוכרת את הנכס יש לרשום את הח.פ. שלה. במידה ומדובר על עוסק מורשה – תעודת הזהות של בעליו. יש צורך לקבוע את כל ההסכמות החשובות כולל: תקופת ההסכם, אופציה להארכה, אופציה להפסקת שכירות ועוד. היות ומיקום העסק הינו חשוב בגלל הרצון בניהול נוח והרצון לשדר ללקוחות יציבות והמשכיות אזי מקובל לשכור את המקום לטווח ארוך וכדאי לעמוד על כך. כמובן, שיש לציין סכומי שכירות, תנאי תשלום, סעיפי הצמדה אם קיימים ועוד. כמו בכל הסכם, יש לקבוע כללים ותנאים להפרות. מהי הפרה חמורה ומהי הפרה קלה וכדומה. חוזה שכירות לעסק הינו מסמך חשוב, ומשום כך, כדאי לערוך אותו תוך כדי התחשבות מרבית בצרכיו. עורך דין מקצועי מהתחום יודע לשמור על זכויות השוכר, לסייע במשא ומתן ואף יכול לייעץ במקרים של הפרות מצד המשכיר.

Read More
כללי

הסכם שותפות

שותפות עסקית כוללת, לרוב, שני שותפים בלבד. זוהי השותפות המקובלת ובעלת סיכויי הצלחה הרבים ביותר. במיוחד, כאשר שני השותפים משלימים אחד את השני בתכונותיהם וביכולות הניהול והביצוע שלהם. כל שותף נוטל חלק פעיל בתחום בו הוא מתמחה ואותו הוא אוהב. אחד הינו טכני ויצרני, השני בעל נטייה שיווקית, אחר בעל גישה לפיננסים, יש בעל תכונות ניהוליות וכדומה. כדי להגיע להתאמה רצוי שכל שותף יבדוק על השני ויכיר את ערכיו, אישיותו ותכונותיו ובנוסף, לקבל מידע על מצבו הפיננסי, המשפחתי ועוד. כאשר מדובר על שני אנשים בעלי הכרות קודמת, אז הסיכוי להתאמה רב יותר. כניסה לשותפות נעשית לטווח ארוך. יש צורך לנהל שיחות מקדימות, לתאם ציפיות ולהכין תכנית עסקית המספקת מידע על כל המיזם העתידי. לאחר ההבנות המקדימות הללו, ובהנחה שהן מקובלות, אזי יש להכין הסכם שותפות. הוא חייב להתבסס על הוראות החוק והדבר מאפשר אחר כך לדון עליו בכלים משפטיים. הוא יכלול את כל האלמנטים החיוניים ואת כל ההסכמות הקיימות. כאשר שני השותפים חותמים עליו הם מביעים הסכמתם לכל מה שנאמר בו. הם גם מסכימים שבעת מחלוקות יהיה צורך בבוררות חיצונית שתסייע לפתור אותן. הסכם שותפות נערך כאשר העסק הוא בראשיתו, כמו כן, הסכם מייסדים, כאשר שני השותפים מכירים זה את זה וסומכים אחד על השני ועוד. יחד עם זאת, לאורך זמן דברים משתנים, ומשום כך, יש צורך להכניס בו סעיפים המדברים על מצבים עתידיים כמו: פירוק שותפות, הפרות חד צדדיות, רצון לעזיבה של צד אחד, אי הסכמות על דרך חדשה ועוד. מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בהכנת הסכם שותפות בתחום העסקי. הוא יכול לייצג צד אחד או את שניהם גם יחד ואף ללוות את השותפים בהמשך.

Read More
כללי

הסכם מייסדים

הסכם מייסדים נערך כאשר המייסדים מחליטים על הקמת תאגיד מסוים ורוצים לקבוע ביניהם את כל ההסכמות והתנאים הנדרשים בו. במסגרת הסכם כזה עורכים מסמכים רבים, מבצעים רישומים במוסדות הממשלתיים הנדרשים ואצל גורמים אחרים. ביניהם מס ערך מוסף, מס הכנסה, ביטוח לאומי וכדומה. בנוסף, יש צורך להוציא תעודת התאגדות. ניתן להקים תאגידים שונים ביניהם חברה בע"מ, שותפויות וכדומה. בחברה בע"מ יהיו אלה בעלי המניות, ואילו בשותפויות שמות השותפים. שותפויות יכולות לכלול החל מ 2 שותפים ועד מספר רב יותר. הסכם מייסדים חייב להיערך על פי הוראות החוק. הוא למעשה מסמך משפטי מחייב אשר נדרש במצבים שונים. חשיבותו בכך שהוא מסדיר את מערכת היחסים שבין היזמים לבין עצמם ובינם לחברה המוקמת. בהסכם יוכנסו פרטים ואלמנטים עליהם הוסכמו בין השותפים לאחר תאום הציפיות שהם עשו ביניהם. בשלב של ההקמה השותפים חייבים להביע בצורה חדה את מחשבותיהם ורצונותיהם. הוא חייב להיערך על ידי עורך דין לענייני חוזים המתמחה בתחום ואשר הינו בעל ניסיון מצטבר בו. יש צורך להחליט על מבנה ההון של החברה ואופן חלוקת המניות. על השקעות היזמים בה ואופיים. (ניתן להשקיע כסף ולקבל מניות או לתת הלוואת בעלים). סעיף אחר הינו חלוקת האחריות בין היזמים כולל תפקידים, שכר ותנאי העסקה. סעיף אחר מדבר על אופן קבלת ההחלטות בחברה ובין היתר: באסיפה הכללית, בדירקטוריון ובהנהלה עצמה. הוא יכלול גם קביעת מטרות ויעדים מבחינת גיוסי הון כולל קביעת סכומים נדרשים, מועדי גיוס ועוד. סעיף אחר מדבר על אופן עזיבת מי מהמייסדים – בין אם מיוזמתו או ביוזמת השותפים. הסכם טוב הוא כזה המאפשר למיזם לצאת לדרך ולהתנהל היטב ללא מתחים מיותרים על מנת שיצליח ויביא רווחים לבעליו.    

Read More
כללי

חוזה שותפות

שותפות היא דרך מקובלת לניהול עסקים. במרבית המקרים, היא מתקיימת בין שני אנשי עסקים אבל ניתן למצוא שותפויות עם מספר רב יותר של שותפים. המטרה היא לנהל עסק ביחד תוך כדי ניצול מרבי של מסגרת עסקית זאת. שותפויות מקובלות במרבית התחומים ובין היתר: מסחר, שירותים, ייצור וכדומה. כל אחד חייב להיכנס למיזם העסקי לאחר ביצוע בדיקות רבות, בדעה צלולה ובשיקול דעת על מנת לשגשג ולהצליח ולא להיקלע למערכת יחסים שאיננה תורמת לו. הדבר הבסיסי החייב להילקח בחשבון הוא שכל אחד תורם מהתכונות והידע שלו בנושא אחר ויחד הן משלימים זה את זה. מבחינת החוק, השותפות מוגדרת כצורת התאגדות בין מספר אנשים להקמת עסק שמטרתו הפקת רווחים. על פי ההגדרה הזאת עורכים חוזה שותפות עסקית. לכן, אסור להכניס לתוכו תנאים וחוקים המנוגדים להוראות החוק וכפי שהם מוכתבים על ידי הרשויות. כך, הוא הופך למסמך משפטי שניתן לדון בו בעת חילוקי דעות. בשל כך, עורך דין מקצועי העוסק בתחום חייב להיות מעורב בהכנתו. הוא יכול לייצג צד אחד או את שניהם. עורך הדין יקפיד שיכללו בו פרטים טכניים ואחרים נוספים. סעיפים על חלוקת ההשקעות וההוצאות, על משכורות וחלוקת הכנסות ועוד. בנוסף, יקפיד לצרף אליו תכנית עסקית. הוא יכין הסכם המשקף היטב את המצב הקיים ברגע כניסת השותפות לתוקף, אבל בנוסף, יכניס סעיפים המספקים פתרונות למצבים עתידיים כאשר מי מהצדדים מבצע הפרות קריטיות, כאשר הוא רוצה לצאת ממנו, כאשר מחליטים במשותף על פירוק ועוד. חוזה שותפות מסודר יספק בסיס איתן וחשוב לעסק ויקטין את הסכנות לכישלון. הוא ימזער חיכוכים ויאפשר לשני הצדדים לעבוד יחד. עורך דין יכול ללוות את העסק בתחילתו ואף בהמשך, בעת ששירותיו ועצותיו נדרשים, חשוב לקבל ליווי עסקי ממוחמה בתחום העסקי.    

Read More
כללי

הסכם פשרה

עסקים מקיימים מיזמים עסקיים עם עסקים אחרים, מוכרים שירותים ומוצרים ללקוחות פרטיים ואחרים, מקבלים על עצמם התחייבויות חוזיות על פי הסכמים ומכרזים וכיוצא בזה. במרבית המקרים, שני הצדדים מרוצים מהקשרים העסקיים, מהשירותים הניתנים ומקיום ההתחייבויות ההדדיות, אולם במקרים אחרים, מתגלעים סכסוכים מהותיים. חלקם הינם מורכבים ומתקיימים לאורך זמן כאשר כל צד מתבצר בעמדתו. פתרונות לסכסוכים אלו יכולים להתקיים במספר דרכים. אחד מהם באמצעות הסכמות בעל פה, אחרות על ידי עריכת הסכם פשרה בין שני הצדדים. והדרך האחרונה והמורכבת ביותר היא על ידי הגעה לבית משפט או לבוררות וקבלת הכרעה שם. פשרה, מטרתה הבאת הסכסוך הקיים אל סופו. במרבית המקרים כל צד מוותר על חלק מטענותיו כנגד הצד שכנגד ובעצם חתימתו על ההסכם הוא קובע כי לא יוכל לטעון כלפיו את אותן הטענות שנית. הסכם פשרה ניתן להיעשות בכל אחד מהשלבים כולל במהלך דיונים בבית משפט. למעשה, מדובר על הסכם משפטי שניתן לדון עליו כאשר הוא מופר על ידי מי מהצדדים. משום כך, מומלץ להיעזר ביועץ משפטי המתמחה בתחום. משפטן הבקיא בהסכמים מסחריים הינו מומחה להסכמי פשרה מהסוג הזה. היתרונות לכל צד ברורים. הצדדים חוסכים זמן התדיינות, מתחים נפשיים ואף כסף רב. במקרים רבים, ההסכמות שתושגנה תהיינה דומות או קרובות לפסקי דין הניתנים על ידי שופט. בית המשפט עצמו ימליץ בסכסוכים שונים להגיע להליך בוררות עסקית שנחשב לקצר יותר וניתן לסיימו על פני מספר פגישות. לעומתו, התהליך בבית משפט נמתח ומתארך, לרוב, זמן רב יותר. הסכם פשרה הנערך היטב תוך מתן תשומת לב לכל הפרטים הנידונים – קשה לביטול. בתי משפט נוטים לבטלו רק כאשר יש טעויות חריגות בו. זוהי סיבה נוספת לכדאיות של מעורבות עורך דין מקצועי בעריכתו.

Read More
כללי

ליטיגציה מסחרית

המונח ליטיגציה מסחרית הוא שם כולל לפעילות המתבצעת על ידי עורכי דין בעת ייצוג לקוחות עסקיים. ליטיגציה היא התדיינות וייצוג הנעשים במקרים מורכבים המתבררים בערכאות שונות וביניהם: בתי משפט, בוררויות, ועדות, רשויות וכדומה. מדובר על דיונים בתיקים אזרחיים שיש בהם אלמנטים מסחריים המופיעים בחוזים והסכמים הקיימים בין שני הצדדים. במסגרת הדיונים מופיעים צדדים שלישיים הקשורים למקרה, יש צורך להתחשב בחוקים שונים הקשורים בו והמשפיעים עליו ועוד. כל האלמנטים הללו גורמים לכך שהדיונים מחייבים ידע רב והבנה בנושאים מסחריים, בחוקים ועוד. משום כך, מי שיכול לקבל תיקים אלו ולהתמודד בהם היטב הוא עורך דין ליטיגציה בעל אוריינטציה וידע מסחריים בתחומים שונים כמו: מסחר, שירותים, בנקאות ופיננסיים, בנייה, ייצור ותחומים אחרים. במהלך הדיונים מוצגים הסכמי סחר, הסכמי מימון ועוד. יש צורך בניהול משא ומתן מול תאגידים, חברות וגופים גדולים, יש צורך להציג את עמדות הלקוח בצורה ברורה ולעמוד על זכויותיו ועקרונותיו. הדבר מחייב, מצד אחד, ראייה רחבה ויצירתיות על מנת למצוא פתרונות יצירתיים, ומאידך, ידע ממוקד ורב בתחומי העיסוק של הלקוח. שני אלו ועוד יכולים לסייע לעורך הדין לייצג את לקוחו בבתי משפט, ובבוררויות אחרות עליהם הוחלט במשותף. במקרים רבים, הדיון מתחיל ומסתיים בבית המשפט אבל יש מקרים בהם מומלץ ללכת למוסדות בוררות אחרים. בכל אחד מהמצבים והמקרים חייב עורך הדין להתמצא ולהביא תוצאות. בגלל שהנושאים הנידונים מורכבים, הרי, שלעיתים, הפגישות מתרבות ונערכות לאורך זמן רב. העובדה הזאת מחייבת אורך נשימה, סבלנות ודבקות במטרה. עורך דין היודע לנהל את תיק לקוחו יצליח, בסופו של דבר, בעזרת הידע והניסיון שלו להשיג עבורו הסכמים משפטיים ומסחריים מוצלחים. בכך, יביא לסיום המוצלח של התיק הנדון.

Read More
כללי

בוררות עסקית

בין גופים עסקיים לבין עצמם וביניהם לבין לקוחות פרטיים וציבוריים מתנהלת פעילות ערה. העסקים מייצרים מוצרים, מספקים שירותים, מוכרים ועוד. כל השירותים ניתנים בהסכמות בעל פה ובכתב, בהתאם לחוקים קיימים, על פי הזמנות משלוח, וכדומה. כאשר צד אחד נפגע מהשני וחושב כי נגרם לו עוול או כי לא קיבל שירות על פי המובטח לו, יכול להתלונן בפני הצד השני, ובנוסף, להתלונן בפני ערכאות משפטיות ואחרות. במקרים בהם הסכסוכים מורכבים הם עלולים להגיע לבתי משפט או למוסד לבוררות. ההליך בבתי משפט מתנהל בעצלתיים בגלל בירוקרטיה וסחבת. הוא יקר מבחינה כספית, ובמקרים רבים, קשה להתמודד עימו. לעומתו, הליך של בוררות עסקית יכול להיות פתרון טוב בהרבה לגישור ויישוב סכסוכים. ניתן למצוא עורכי דין ובוררים אשר מתמחים בתחום. הם בעלי אוריינטציה וידע מסחריים ומומלץ לשכור שירותיהם לפני הליכה לבית משפט או אפילו לאחר שהדיונים מתחילים. למעשה, שופטים רבים ממליצים לגשת לבוררות בנסיבות בהם מתברר כי הסכסוכים מורכבים. אחד היתרונות בהסכמי בוררות הוא שהם יכולים לקבל תוקף משפטי. ההליך נערך, לרוב, במשרדי הבורר. הוא נערך בתנאים נינוחים וכל צד יכול השמיע את דבריו במלוא השקיפות. בפגישה הראשונה הוא מסביר את עקרונות המנחים את ההליך. הוא מאוד פעיל בו אבל מגיע ממקום ניטראלי. הוא מקשיב רוב קשב לשני הצדדים ולטענותיהם. הוא יערוך ישיבות משותפות, ובנוסף, ישיבות נפרדות עם כל צד. בגלל שהוא שומע את שני הצדדים הוא יכול לזהות נקודות הסכמה משותפות, להצביע עליהן בפני המתדיינים ומשם להמשיך. המגמה שלו היא להסביר לכל צד על הצורך בויתור על טענות מסוימות מתוך ראייה של היתרון בסיום הסכסוך. במידה והליך בוררות עסקית לא מצליח תמיד ניתן להגיע לבית משפט ולהמשיך שם את הדיון במחלוקת.  

Read More
כללי

ליווי עסקי

עסקים מוקמים לצורך יצירת הכנסות. ראשית, לפרנסת הבעלים ובשלבים מאוחרים יותר ליצירת רווחים המשדרגים את רמת ואיכות החיים של הבעלים והמנהלים. לצד כל אלו, יש הגשמת שאיפות אישיות, התפתחות אישית, רכישת מעמד ושם וכן הלאה. כל עסק עובר מספר שלבים בחייו. בתחילה, שלב ההקמה אותו יש לבצע על פי כללים מוגדרים על מנת שתהווה בסיס טוב ויציב להמשך הדרך. לאחר מכן, ההתנהלות השוטפת המאתגרת מאוד בגלל הקשיים הרבים עליהם צריך להתגבר. ליווי עסקי נועד לכל המצבים הללו, ולאחרים נוספים ומומלץ שיינתן על ידי מומחים בעלי מוניטין: עורך דין עסקי, רואי חשבון ויועצים כלכליים המתמחים בנושא באופן כללי, ובמיוחד, בסוג העסק. הוא נדרש מאוד בגלל סיבות רבות. המנהלים העוסקים בניהול השוטף, לא תמיד מודעים למצב השוק, לא מכירים את החידושים והתמורות החלות בו ובשוק והעולמי. אינם מעורים לגמרי בכל המיסוי והזכויות המגיעות לעסק וכדומה, ומשום כך, עלולים להתנהל בדרך שעלולה לפגוע בעסק. יועץ עסקי המגיע מבחוץ ואשר הינו בעל ידע נרחב מכיר את כל אלו. הוא יכול להזהיר ממהמורות עסקיות, להמליץ על נישות עתידיות מתפתחות שעתידן לפניהן, להמליץ לסגור מחלקה במפעל שאין כדאיות רבה בהפעלתה ואין לה עתיד וכדומה. יועץ עסקי נתמך בכלים שונים. הוא נעזר במחקרים, במאמרים של אנליסטים כלכליים, במידע מגוון הזורם אליו ממומחים ועוד. היועץ יכול להיעזר במומחים מקצועיים בתחומי פיננסים, משפטים ועוד היכולים לסייע לו בתחומים הספציפיים. כלים חשובים שבאמצעותם הוא נעזר על מנת לשקף מצב בתחום פיננסי הם: מאזני חברה, תזרימי מזומנים, דו"חות כספיים שונים ועוד. כלי עזר רב חשיבות הינו תכנית עסקית אשר מתבקשת בשלל מצבים. ליווי עסקי מקצועי יסייע לכל מנכ"ל בניווט נכון של העסק.

Read More