הסכם זכיינות

הסכם זכיינות

קבלת זכיינות לרשת מותגים מובילה היא דרך מקובלת לניהול עסקים ומבוקשת על ידי רבים. ליזמים מתחילים היא מספקת יתרונות שלא תמיד ניתן למצוא אותם בעסקים אחרים. הסכם זכיינות מקנה זכות לממכר מוצרים או שירותים של חברות ידועות והדבר מהווה יתרון אדיר בגלל קהל לקוחות מושבע. כך ניתן לייצר הכנסות כבר בתחילת הדרך. בעסקים המוקמים מהיסוד מגיעות ההכנסות הראשונות לאחר זמן, אם בכלל. בנוסף, הסניפים ממוקמים במקומות הומי קהל דוגמת: קניונים ידועים, רחובות ראשיים, מרכזים חשובים ועוד, כך, שבעל הסניף יכול ליהנות גם מלקוחות מזדמנים. אלו, במקרים רבים, יכולים לעשות את ההבדל בין הצלחה לשגשוג.

יתרון נוסף חשוב בזכיינות ישראל הוא בתמיכה המתקבלת מהרשת המעוניינת בהצלחת הזכיין. הוא עובר השתלמות באחד מהסניפים ולומד להכיר את כל התחום לעומק. הרשת גם מפרסמת ומספקת תמיכה לוגיסטית. ובמקרים שונים, גם מקלה בנושאים כספיים. הכול, כדי שזכיין בעל נתונים טובים יצליח להתבסס ולהתקדם. יתרון אחר הוא בכך שניתן להאריך חוזים לתקופות ארוכות, לקבל נציגויות נוספות, למכור קיימות ברווח ועוד. הנתונים המסחריים מוכיחים כי כל סניף המנוהל היטב מרוויח סכומי כסף נכבדים, כך, ששני הצדדים נהנים.

היזם רוכש את הזיכיון בתמורה לסכום חד פעמי שאינו מוחזר. בנוסף, הוא משלם לרשת שני סכומים חודשיים. האחד הינו תמלוגים הנקבעים על פי אחוזים ממחזורי עסקים או על פי קריטריונים אחרים. השני סכום קבוע עבור פרסום, ליווי וסיוע לוגיסטי ועוד. בנוסף לכך, הוא מתחייב לנהל את הסניף על פי הנחיות הרשת, וכן, לרכוש ממנה את המוצרים. הרשת עצמה מרוויחה סכומי כסף ניכרים ואיננה מעורבת בניהול הסניף. כל ההתחייבויות וההסכמות מעוגנות בחוזה מסודר אשר נערך על ידי יועצים משפטיים. מומלץ ליזם לקבל ייעוץ ממומחה לתחום בעת הכנת ההסכם.

 

 

שתף מאמר

השב

דילוג לתוכן