EN
הקמת רשת מזכה:  דברים שצריך לדעת

זכיינות היא שיטת שיווק שבה חברות מזכות, מתקשרות עם יזמים עצמאיים המעוניינים לשווק את המוצרים והשירותים שלהן, בהתבסס על שמן, הסימנים המסחריים, הידע המקצועי והתפעולי שצברו ועוד. שיטה זו הפועלת בהצלחה ברחבי העולם כבר עשרות שנים, תופסת תאוצה בישראל ובעלי חברות המעוניינים להרחיב את הפעילות העסקית שלהם מחליטים פעמים רבות לפתוח במהלך של הקמת רשת מזכה.

הקמת רשת מזכה: האם אתם ערוכים לזה?

עבור בעלים ומנהלים חברות מצליחות בענפים קמעונאיים שונים, הקמת רשת מזכה נראית כמו מהלך טבעי. לכאורה, כל מה שעליהם לעשות הוא לגייס זכיינים, לחתום איתם על הסכם זכיינות, על פיו ישולמו להם דמי זכיינות חד פעמיים, תמורת זכויות השימוש במוניטין, ואחוזים מחזור המכירות של העסק, לצד התחייבות של הזכיינים לרכוש את המוצרים רק מהם. נשמע מושלם לא? אולם המציאות, כפי שאנחנו מכירים אותה הרבה יותר מורכבת.

הקמת רשת מזכה: הסיכונים

הקמת רשת מזכה, היא מהלך בעל מאפיינים ייחודיים, הדורש לא מעט מיומנות מקצועית. למרות שהעיקרון נראה פשוט וחסר סיכונים עבור החברות המזכות, הן עלולות להפסיד סכומים גדולים בעקבות תכנון שגוי, ויחד עם זאת לפגוע במוניטין שלהן בעקבות תהליך סינון שגוי של זכיינים. על מנת להימנע מהפסדים, העלולים לפגוע בהישגי החברה, מומלץ לא לצאת למהלך של הקמת רשת מזכה, ללא ייעוץ משפטי הולם.

הקמת רשת מזכה: המומחים

אם אתם מעוניינים להקים רשת מזכה, אתם מוזמנים להתייעץ עם המומחים לזכיינות במשרד עורכי הדין דנהירש ושות’. חמש עשרה שנות הניסיון בתחום הזכיינות כמייצגים של חברות מזכות וזכיינים, הידע העשיר והיצירתיות של אנשי המשרד, יאפשרו לכם לבחון, לתכנן ולבצע הקמה של רשתות מזכות ביעילות ומקצוענות חסרת פשרות. לפרטים נוספים, נשמח אם תיצרו קשר עם  דנהירש ושות’, המומחים לזכיינות.

 

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש