EN
זכיינות מקס ברנר

מקס ברנר הוא מותג של מוצרי שוקולד יוקרתיים השייך למפעלי שטראוס. מוצריו נמכרים רק בחנויות יוקרה, בבתי מלון, ביקבים, ובין היתר, גם במסעדות ובתי קפה מעוצבים המנוהלים על ידי זכיינים הקשורים לחברה. הרשת מחפשת, מעת לעת, זכיינים שיקימו וינהלו בתי קפה במקומות רבים בארץ. הצטרפות לרשת מקס ברנר מזכה את הזכיינים במותג מצליח מאוד שנמכר בישראל ובעולם בהצלחה רבה לאורך שנים רבות. החברה מעניקה גב לוגיסטי הכולל בין היתר, פרסום, הדרכה, ליווי ועוד. כאשר מתעניינים בקניית זיכיון, יש להעזר בעורך דין זכיינות על מנת שתוכלו לוודא שכל הזכויות שלכם נשמרות.

זכיינות מקס ברנר מאפשרת לכל אחד כניסה חלקה לעולם המורכב של עולם המסעדנות ובתי הקפה. יחד עם זאת, הרשת מבקשת לקבל תמורה מתאימה עבור כל ההטבות הנלוות הללו. יש צורך בתשלום סכום חד פעמי ראשוני שאינו מוחזר, ובנוסף, תשלומים חודשיים הנקבעים על פי פרמטרים שונים. תנאי כל זכיינות נקבעים במשא ומתן בין הצדדים ומומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום. הוא יכול לסייע לקבל הטבות, לקבל הקלות שונות בראשית הדרך ואף לאחר מכן. הוא מכיר את הבעיות והמוקשים שעלולים להיווצר בהמשך וינסה למצוא להם פתרונות כבר בעת עריכת החוזה.

לצד כל התשלומים לחברה יש לקחת בחשבון את ההוצאות הרגילות הקיימות בכל פתיחת עסק. מדובר על שכירת מקום, עיצוב, רכישת ציוד, תשלומים עבור הקמת חברה או עוסק מורשה, תשלום לעורכי דין ורואי חשבון ועוד. יש צורך לנהל בעתיד את העסק ולחשוב על שכר עובדים, תשלומי ארנונה, חומרי גלם ועוד. מומלץ להכין תכנית עסקית מסודרת אשר תתווה תכנון פיננסי וכלכלי שתכלול תזרים המזומנים הצפוי,  התקבולים והרווחים העתידיים ועוד. כל אלו יסייעו להכין את סכום ההשקעה הנדרש הראשוני וגם להכין רזרבות למקרים בהם העסק מתקשה להתרומם בראשית דרכו. כל זאת בדרך להצלחת הזכיינות.

זכיינות מקס ברנר

קבלת זכיינות מקס ברנר אמורה להיות מתוקה תרתי משמע. מדובר על רשת יוקרתית המוכרת, בין היתר, מיני שוקולדים איכותיים בסניפים בכל הארץ. היא שייכת לחברת שטראוס המובילה בישראל בתחום, ברשותה סניפים רבים המנוהלים על ידה, ובנוסף, סניפים השייכים לזכיינים. מי שעומד בקריטריונים יכול להתמודד ולזכות בסניף לניהולו. כל ההתקשרות נעשית לאחר חתימה על הסכם אשר מסופק על ידי הרשת המעוניינת לשמור על זכויותיה. מומלץ לכל יזם להיעזר בעורך דין בעל מוניטין בעולם הזכיינות המוודא כי עריכת הסכם זכיינות נעשה בצורה הטובה ביותר.

 

שיטת זכיינות מקס ברנר עובדת כך. תמורת קבלתה יש לשלם סכום כסף חד פעמי שאיננו מוחזר ובנוסף, שני סכומים חודשיים. אחד הנקבע באחוזים על פי המחזור העסקי והשני הינו קבוע עבור פרסום, ליווי, ייעוץ ותמיכה כללית. כמו כן, חייב היזם לרכוש את המוצרים מהחברה או דרכה ולנהל את הסניף על פי מדיניותה כולל תפריט מוכתב. החברה, כמובן, נהנית מהכנסות אלו ללא מעורבות מורכבת ומתישה בניהול הסניף עצמו. הניסיון והתוצאות העסקיות לאורך זמן מוכיחים כי סניף המנוהל היטב מספק שולי רווח טובים מאוד.

קבלת הזכיינות מאפשרת בטחון כלכלי מאחר וניתן למכור מוצרים אהובים ומוכרים מחברה בעלת מיתוג אשר גם מספקת הדרכה, השתלמות ותמיכה כללית. כך מחליקים היטב לתוך העולם העסקי הזה. יותר מכך, סניפי החברה ממוקמים במקומות אליהם מגיע קהל רב כמו קניונים, מתחמים פופולאריים בערים ועוד, ולכן, כל סניף נהנה גם מלקוחות מזדמנים. כל משקיע במיזם כזה חייב לדעת כי מדובר על ניהול עסק לכל דבר כאשר האחריות לניהולו, וכן, ההשקעות הכספיות חלות עליו. עורך דין זכיינות יכול לסייע גם בהכנת תכנית עסקית, בייעוץ כללי, וכמובן, בספציפי לנושא הזכיינות עצמו.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש