EN
זכיינות מקס סטוק

מקס סטוק הינה רשת מעולה המוכרת פריטים לבית, למשרד, למשפחה לעסקים ועוד, והכול במחירים עממיים המתאימים לכל כיס. לרשת יש סניפים רבים בבעלותה, ובנוסף, היא מספקת זיכיונות לאנשי עסקים אשר מבקשים לפתוח סניפים באזורים חדשים בארץ. זכיינות מקס סטוק מתאימה מאוד לאנשי עסקים אשר רוצים לקבל לידיהם מותג אותו ניתן למכור כבר עם פתיחת העסק. הדבר מבטיח הכנסות מיידיות ורווחים. הרשת עצמה מעוניינת לחסוך מעצמה את ההתמודדות המתישה של ניהול סניף. אם תהיתם כמה עולה זכיינות מקס סטוק, תוכלו להיעזר באודי דנהירש עורך דין לענייני זכיינות.

כאשר האינטרסים בין שני הצדדים מתאחדים אזי ניתן לקיים שותפות מוצלחת לאורך זמן. תנאי זיכיון כאלו כוללים מספר אלמנטים. הזכיין משלם לרשת סכום כסף ראשוני שאינו מוחזר. בנוסף, שני תשלומים חודשיים: האחד נגזר באחוזים מהמחזור הכספי החודשי של הסניף והשני הינו תשלום קבוע עבור פרסום וליווי אחר. בנוסף, חייב הזכיין לנהל את הסניף על פי הנחיותיה ומדיניותה של הרשת, וכן, לרכוש את המוצרים ממנה או דרכה. בכל מקרה מבטיחה  הרשת לזכיין שולי רווח טובים.

הניסיון מלמד, כי שיטת זכיינות ברשת פורחת וממנה נהנים שני הצדדים. בחירת מיקום הסניפים נעשית בתשומת לב רבה, ותמיד יהיו במקומות מושכי קהל קונים, ובין היתר, במרכזי קניות, בקניונים ואתרי חוצות ידועים ועוד. בעלי מרכזים כאלו מעוניינים שמקס סטוק תפתח חנות אצלם על מנת שהיא תשמש חנות עוגן. כך, ייהנו בעלי הסניף מקהל לקוחות קבוע ומלקוחות מזדמנים. הקמת סניף נעשית על ידי הזכיין ובהשקעתו. למעשה, כל ההתנהלות העסקית, הניהול הכללי, ניהול העובדים נעשה על ידו. יש צורך להתנהל בצורה נכונה מול הרשויות השונות, כך, שהזכיין חייב להיות מודע למחויבויות אליהן הוא נכנס. כמובן, שמומלץ לו להכיר הכרות מוקדמת את התחום העסקי היטב ולהיוועץ במומחים לנושא הזכיינות.

זכיינות מקס סטוק

מקס סטוק הינה רשת ארצית בעלת סניפים רבים העוסקת במכירת מוצרי צריכה לבתים, למשרדים ולגופים אחרים. מגיעים אליה אנשים פרטיים, אנשי עסקים, מנהלי גופים ציבוריים ועוד, וכולם יודעים שניתן למצוא בה מוצרים איכותיים במחירים מעולים ונוחים. למעשה, זה  האפיון העיקרי שלה מאז הגעתה לישראל. לרשת יש סניפים בבעלותה ואחרים הניתנים בזכיינות, והיא שואפת להתרחב כל העת. איש עסקים הרוצה להשתלב בפעילות עימה חייב לעמוד בקריטריונים שונים, ולאחר משא ומתן, לחתום על הסכם מולה. מומלץ לו להיעזר במשרד עו”ד מסחרי בעל  מוניטין בתחום בעת התהליך.

 

זכיינות מקס סטוק מחייבת מהיזם עמידה בתנאים, שלמעשה, מוכתבים על ידה. הוא רוכש את הזיכיון תמורת סכום חד פעמי שאיננו מוחזר, ומדי חודש אמור להעביר לחברה שני סכומים. האחד הוא תמלוגים הנקבעים על פי מחזורי המכירות או על פי קריטריונים אחרים, ובנוסף, סכום חודשי קבוע עבור שירותי פרסום, תמיכה מנהלתית וליווי כללי. הוא חייב לרכוש את המוצרים ממנה או דרכה, וכן, לנהל את הסניף על פי מדיניותה. הניסיון לאורך שנים, וכן, התוצאות העסקיות הנלוות מוכיחים כי לסניף המנוהל היטב יש שולי רווח מעולים.

היזם חייב לדעת כי כל האחריות לניהול העסק מוטלת עליו. כך, לגבי ההשקעה בהקמה, העסקת העובדים, ניהול מערכת החשבונות, רישום ברשויות המס ודיווח להם וכדומה. כמובן, שמומלץ לו להיות בעל כישורי ניהול טובים ועם חוש עסקי מפותח אחרת, קיים סיכוי שלא יצליח במיזם המורכב הזה. היתרון בזכיינות הוא ברור. קבלתה מאפשרת מכירת מוצרים של חברה בעלת מיתוג שהינה אהובה על קהל לקוחות רב. כך יהיו רווחים כבר מהפתיחה, מה שמאפשר הזדמנות של יזמות עסקית מצוינת. החברה אף מעוניינת בהצלחת הזכיין ויכולה לסייע לו רבות כולל בהכשרה והשתלמות מעשית. מדובר על פתיחת עסק בתנאים נהדרים.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש