חוזה זכיינות

חוזה זכיינות

רשתות מובילות מנהלות סניפים שונים בעצמן, אבל גם מעבירות אחרים לזכיינים לניהול עצמי בכפוף לתנאים המוכתבים על ידיהן. זכיין המעוניין לעבוד ולעשות עסקים בשיטה זאת חייב לחתום על חוזה זכיינות מפורט אשר, לרוב, מוכתב על ידי הרשת אבל במקרים רבים, יש בו גמישות מסוימת לטובתו. בעת המשא ומתן מומלץ לו להסתייע בעורך דין המתמחה בתחום והיכול להשיג עבורו הקלות שונות. הסכמי זכיינות מבוססים על תנאים קשוחים אבל כל צד יכול להפיק מהעסק יתרונות כלכלים ולהרוויח.

הזכיין נדרש לתנאים הבאים: הוא רוכש את הזיכיון מהרשת בסכום חד פעמי שאיננו מוחזר. בנוסף, הוא משלם לה שני סכומים חודשיים הכוללים תמלוגים הנקבעים על פי אחוזים ממחזורי עסקים או על פי קריטריונים אחרים וכן, סכום קבוע עבור פרסום, סיוע לוגיסטי וליווי כללי. בנוסף לכך, הוא מתחייב לנהל את הסניף על פי הנחיותיה ולרכוש ממנה את המוצרים. הרשת עצמה מרוויחה סכומים חודשיים, מוסיפה למוניטין שלה ואיננה מקדישה זמן ומאמצים לניהול הסניף. הזכיין יודע כי כל הוצאות ההקמה, רכישת המוצרים, הניהול השוטף וכדומה הם על חשבונו.

חוזה זכיינות מאפשר מכירת שירותים או מוצרים ממותגים ומבוקשים, ולכן, ההכנסות מתחילות מיד עם הקמת הסניף ומבססות אותו כבר במיידית. לרוב, הסניפים ממוקמים במקומות אסטרטגיים כמו: קניונים מבוקשים, רחובות ראשיים, מרכזי קניות הומי קהל ועוד. כך, ניתן ליהנות גם מלקוחות מזדמנים המגיעים ומזדמנים לאזור, העובדים בקרבת מקום וכדומה. הרשת עצמה מעוניינת בהצלחת הזכיין ותומכת בו בדרכים שונות. הוא עובר הכשרה באחד מהסניפים. היא מספקת תמיכה לוגיסטית ומלווה אותו באופן כללי. ניתן להאריך חוזה זכיינות לתקופה נוספת, לקבל סניפים נוספים ועוד. הנתונים המסחריים מוכיחים כי כל סניף המנוהל היטב מרוויח סכומי כסף נכבדים, כך, ששני הצדדים נהנים.

 

 

שתף מאמר

השב

דילוג לתוכן