EN
זיכיון למכירה בצפון

מה היא זכיינות למכירה

אנשי עסקים רבים בצפון אוהבים לנהל קשרים עסקיים בשיטת הזכיינות. הם רואים בה שיטה טובה ומוצלחת המעניקה להם רשת ביטחון כלכלית בגלל היכולת למכור מוצרים ושירותים ממותגים של רשת ידועה. זיכיון למכירה בצפון יכול להיות מוצע בתחומי מסעדנות ובתי קפה, סלולאר, מוצרי צריכה, ביגוד והנעלה ועוד. כך על ידי רשת הרוצה להתרחב, על ידי זכיין הרוצה לפרוש מסיבותיו ולהעביר את ניהול הסניף לבא אחריו ובנסיבות אחרות. בכל מקרה, ייחתם הסכם לאחר משא ומתן בין הצדדים. במקרה בו מועבר זיכיון בין שני אנשי עסקים ייחתמו שני הסכמים. האחד ביניהם והשני בין הזכיין החדש לרשת.

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:






    זכיינות בצפון – מה הם התנאים?

    תנאי זכיינות ידועים. הזכיין משלם סכום ראשוני למוכר עבור קבלת זכיינות מותגים למכירה ובהמשך שני תשלומים חודשיים לרשת. האחד נקבע באחוזים על פי המחזור העסקי והשני הינו סכום קבוע עבור פרסום של הרשת, ליווי ותמיכה. בנוסף הוא מתחייב לרכוש ממנה מוצרים ולנהל את הסניף על פי מדיניותה. במקרה ומדובר על מסעדה וכדומה – התפריט יוכתב על ידה. טרם כניסתו לפעילות יזכה הזכיין לקבל השתלמות והדרכה מטעם הרשת באחד מסניפי הדגל שלה ויגיע מוכן לניהול הסניף. הניסיון מוכיח כי סניף זכיינות המנוהל היטב מצליח להעמיד רווחים טובים לזכיין ולרשת עצמה.

    הצלחת סניף מעלה את ערכו ואז ההשקעה הראשונית הופכת לשולית ביחס להכנסות הקבועות. צריך לזכור, כי תמיד ניתן למכור את הזיכיון הלאה ולעיתים רבות, גם בסכום הגבוה מסך הרכישה. בעלות על סניף מחייבת מחויבות אדירה והשקעת משאבים כספיים, זמן ועוד. מומלץ להיעזר בעת תהליך ההתקשרות בעורך דין בעל מוניטין בתחום. הוא ילווה את הלקוח ויהיה מעורב בהכנת ההסכם. הוא יכול לשפר תנאים שונים לטובת לקוחו ואלו יכולים להשתקף ברווח עתידי גבוה יותר.

    אודות הכותב

    עו"ד אודי דנהירש

    ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

    עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

    קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש