EN
זכיינות מותגים לנשים

התקשרות עסקית במסגרת זכיינות היא אחת הנפוצות והמוצלחות בענפי משק שונים. בין היתר, בענפי הביגוד והאופנה. במקרים רבים, היא נחלקת לתת ענפים כמו למשל, בתחום של זכיינות מותגים לנשים. ניתן למצוא מספר רשתות אופנה וביגוד לנשים בעלות מוניטין וחלקן רוצות להתרחב על ידי מכירת זכיינות אופנה ליזמים הרוצים בכך. השיטה הנ”ל תיצור ערך כלכלי רב לשני הצדדים – בתנאי שתנוהל נכון. הזכיין יכול למכור מותגים ידועים כבר עם התחלת הקשר העסקי וליצור הכנסות. העובדה הזאת תקנה לו ביטחון עסקי רב. הרשת מצידה תתרחב מבלי להשקיע כספים ומאמץ ניהולי מתיש ושוטף.

תנאי הזיכיון נקבעים בהסכמים מפורטים. הזכיין משלם לרשת סכום חד פעמי שאינו מוחזר. במידה והוא ירצה להיפרד מהזיכיון בעתיד, הוא יוכל לממש את ההשקעה הזאת. בנוסף משלם, שני סכומים חודשיים. האחד נקבע באחוזים או לפי פרמטרים אחרים מהמחזור החודשי והשני סכום קבוע עבור פרסום של הרשת וליווי כללי. הזכיין מתחייב לרכוש מוצרים ומותגים מהרשת ולנהל את הסניף על פי מדיניותה. הרשת תלווה את הזכיין מותגים ככר מראשית הדרך ותעניק לו השתלמויות באחד מסניפי הדגל שלה. ההדרכה המעשית הזאת תסייע לו להשתחל היטב לניהול הסניף.

יתרונות נלווים רבים מגיעים לידי ביטוי במיקום הסניפים בקניונים מובילים, במרכזי מסחר וברחובות ראשיים שאליהם מגיעים גם לקוחות מזדמנים. כך, שההכנסות מצטברות גם בשל כך. היזם מממן את ההשקעות הראשוניות ואת כל הפעילות השוטפת שהוא, בעצם, אחראי לה מבחינה מעשית וטכנית. הוא צריך לקחת בחשבון מחויבות אדירה לעסק. ניהול נכון שלו יוביל להכנסות ורווחים עבורו ולרשת. מומלץ להיעזר בעורך דין בעל מוניטין בתחום אשר ייעץ, יילווה ויהיה מעורב בהכנת ההסכם. עצות טובות מטעמו יועילו מאוד לשפר סעיפים שונים בו לטובת לקוחו.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש