EN
חוזה שכירות לעסק

עסקים רבים מנוהלים מאתר מושכר דוגמת: יחידת משרדים, דירה, מחסן, חנות וכיוצא בזה. הסידור הזה נוח מאוד לבעלי העסק מאחר ואין הם מעוניינים להשקיע כסף בנדל”ן אלא ברכישת ציוד, בפרסום ובאלמנטים אחרים אשר נועדו לקידומו.

מעבר לכך, ההוצאות מוכרות במלואם וניתן להוסיפן להוצאות האחרות בו. בחירת המקום נעשית על פי סוג העסק וצרכיו. חנות מבוקשת תרצה להיות ממוקמת במרכז קניות או ברחוב ראשי. הוא הדין לגבי משרד המקבל קהל. לעומת זאת עסקי אינסטלציה יכולים להסתפק במחסן באזור תעשייה וכדומה.

חוזה שכירות לעסק חייב להיערך על פי הוראות החוק, וכך, הוא הופך למסמך משפטי שניתן לדון בו, לתבוע את הצד המפר וכדומה. לכן, כדאי שהוא ייערך על ידי עורך דין לענייני חוזים המתמחה בהכנת הסכמים כאלו, ובנוסף, שיתמצא בתחום המסחרי. בכל הסכם כזה יש לרשום בצורה מדויקת את פרטי שני הצדדים. במידה ומדובר על חברה השוכרת את הנכס יש לרשום את הח.פ. שלה. במידה ומדובר על עוסק מורשה – תעודת הזהות של בעליו. יש צורך לקבוע את כל ההסכמות החשובות כולל: תקופת ההסכם, אופציה להארכה, אופציה להפסקת שכירות ועוד.

היות ומיקום העסק הינו חשוב בגלל הרצון בניהול נוח והרצון לשדר ללקוחות יציבות והמשכיות אזי מקובל לשכור את המקום לטווח ארוך וכדאי לעמוד על כך. כמובן, שיש לציין סכומי שכירות, תנאי תשלום, סעיפי הצמדה אם קיימים ועוד. כמו בכל הסכם, יש לקבוע כללים ותנאים להפרות. מהי הפרה חמורה ומהי הפרה קלה וכדומה. חוזה שכירות לעסק הינו מסמך חשוב, ומשום כך, כדאי לערוך אותו תוך כדי התחשבות מרבית בצרכיו. באיזורים שונים בהם קיים נדל״ן מסחרי מקובל לעבוד עם חברת ניהול ואחזקה שזו מטפלת באופן שוטף בכל הצרכים הטכניים של המבנה, יש לברר על כך מראש. עורך דין מקצועי מהתחום יודע לשמור על זכויות השוכר, לסייע במשא ומתן ואף יכול לייעץ במקרים של הפרות מצד המשכיר.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש