EN
חוקי זכיינות

במרכזי קניות ורחובות מסחריים ברחבי ישראל, תוכלו למצוא לא מעט סניפים של רשתות מסחריות הפועלות בתחומים שונים. מבתי קפה עד חנויות אופנה ומדוכני מיצים עד חנויות המתמחות במתנות לגברים.

מודל הזכיינות שנולד בארצות הברית במאה התשע עשרה של האלף ממשיך לחיות, לבעוט ולגלגל סכומים לא קטנים. שיטה זו מבוססת על חברות מזכות, שבבעלותם מוצרים או שירותים ייחודיים, המעניקות לזכיינים, תמורת תשלום ובדרך כלל לתקופת זמן מוגבלת, את הזכות לעשות שימוש מסחרי בסימנים הרשומים ובשיטות העסקיות שלהן.

למרות שמודל הזכיינות שהלך והשתכלל עם השנים, ממשיך לתפוס תאוצה בישראל, בספר החוקים הישראלי עדיין לא מופיעים חוקים המסדירים אותו מבחינה משפטית ומגנים על החברות המזכות והזכיינים.

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:






    חוקי זכיינות, האם אנחנו זקוקים להם?

    הדעות בנושא זה חלוקות. מצד אחד נמצאים תומכי החקיקה, אשר לדעתם היעדרם של חוקי זכיינות מספר החוקים הישראלי הוא בעייתי.

    לדברי תומכי החקיקה, חוקי זכיינות ייעודיים יעניקו הגנה משפטית טובה יותר לחברות המזכות ולזכיינים ויתרמו רבות להסדרת התחום. מהצד השני ניצבים מתנגדי החקיקה שלטענתם המצב הקיים מספק מענה משפטי וחוקי הולם לתחום הזכיינות וחוקי זכיינות ייעודיים רק יסבכו עוד יותר את העניינים.

    כאשר הם מדברים על ‘המצב המשפטי הקיים’, הם מתכוונים להוראות החוק השונות החלות על הזכיינות, מתחומים כגון: דיני חוזים וחברות, דיני הגבלים עסקיים, דיני עוולות מסחריות ועוד.

    עו”ד אודי דנהירש, מומחה לזכיינות

    מצב מורכב זה עלול להפוך לבעייתי במקרים שבהם הזכיינים והחברות המזכות מגיעים לבית המשפט, כדי לבטל או לשנות את ההסכמים. על מנת להימנע מסיבוכים אלה ובמקרה הצורך לפתור אותם ביעילות, צרו עוד היום קשר עם עורך דין זכיינות, שילווה אתכם לאורך כל הדרך, ביעילות ומקצוענות ללא פשרות.

    אודות הכותב

    עו"ד אודי דנהירש

    ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

    עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

    קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש