EN
מה זה זכיינות?

ניתן למצוא סוגי התקשרויות שונים בין אנשי עסקים ובין חברות עסקיות.

אחת מהן היא שיטת הזכיינות. נשאלת השאלה מה זה זכיינות ומה הופך אותה לפופולארית בתחומים רבים? זכיינות היא מצב בו רשת גדולה ובעלת מוניטין מוכרת ליזם את הזכות למכור שירותיה ומוצריה. תנאי ההתקשרות נקבעים בהסכם ביניהם ולאחר חתימתו היא יוצאת לדרך. השיטה הנ”ל טובה, במרבית המקרים, לשני הצדדים המרוויחים ממנה. הרשת עצמה מרחיבה את סניפיה מבלי להיכנס להוצאות ולבעיות ניהול והיזם זוכה למכור מוצרים ידועים של רשת בעלת מוניטין כבר בראשית פעילותו.

מה התהליך של זכיינות

היזם מקבל תמיכה מלאה מהרשת לפתיחת עסק זכיינות כולל הדרכה והשתלמות באחד מסניפיה. הוא מקבל לרשותו סניף שממוקם במקום בעל פוטנציאל. כך, בקניון נחשב, ברחוב ראשי, במרכז קניות ידוע ועוד. הנהלות קניונים רואים בסניפי רשתות מובילות חנויות עוגן ומקצים להם מקומות בולטים. לכן, יכול היזם למכור גם ללקוחות מזדמנים. תנאי ההתקשרות הינם כדלקמן: היזם משלם עבור הזיכיון סכום חד פעמי ובנוסף, שני סכומים חודשיים. הראשון הוא תמלוגים הנגזרים באחוזים ממחזור המכירות או על פי פרמטרים אחרים. בנוסף, סכום קבוע עבור פרסום וליווי. הוא מתחייב לרכוש את המוצרים מהרשת או דרכה ולנהל את הסניף על פי הנחיותיה.

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:






     

    האחריות של הזכיין

    מעבר לכל אלו, מרבית האחריות הניהולית היא על היזם הנושא גם בהוצאות הקמת הסניף, רכישת ציוד וסחורה ועוד. היתרון הוא שההשקעה ברכישת הזיכיון אמורה להיות מוחזרת בעת מכירת הזיכיון הלאה. במקרים רבים היא אף תגדל. מומלץ לכל איש עסקים הנושא ונותן מול הרשת להיעזר בשירות של עורך דין זכיינות בחיפה בעל מוניטין בתחום. הוא ישתתף במשא ומתן, יהיה מעורב בעריכת ההסכם, ייעץ לגבי הקמת העסק והכנת תכנית עסקית וילווה אותו בהמשך. עצות נכונות מצידו יתרמו רבות לשדרוג סעיפים שונים לטובתו.

    אודות הכותב

    עו"ד אודי דנהירש

    ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

    עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

    קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש