EN
מנהל פיתוח עסקי

מנהל פיתוח עסקי אחראי, בעיקר, על מציאת הזדמנויות עסקיות חדשות ולהיות הגורם המצליח להביא אותן לידי מימוש. כדי להוציא אל הפועל היטב את המשימה החשובה הזאת הוא חייב להיות מעורב בתחומים שונים בעסק.

בפיתוח מוצרים חדשים, ביצירת אסטרטגיות שיווק חדשות, בכניסה לשווקים חדשים ולא מוכרים, בעבודה מול עובדים ונותני שירות. הוא כפוף למנכ”ל ובין היתר מוציא לפועל את מדיניותו. בחברות רבות, מנהל פיתוח עסקי הוא גם סמנכ”ל מה שמעיד על החשיבות שהעסק נותן לפעילותו.

מה זה מנהל פיתוח עסקי

מנהל פיתוח עסקי הוא, איפה, בורג מרכזי בכל ארגון גדול, קטן ובינוני. בפתיחת עסק קטן הבעלים ממלאים תפקיד זה בין שאר הפעילויות שלהם. החשיבות הינה בתעשיות המסורתיות כמו גם בחברות דינאמיות העוסקות בתחום החדשנות. הפיתוח העסקי נעשה לשווקים ישראליים ובחברות בעלות מינוף בינלאומי גם לשווקים חדשים בחו”ל. אם לוקחים לדוגמא את מודל הזכיינות הרי שהתרחבות רשת קיימת עם זכיינים היא דוגמא קלאסית לפיתוח עסקי הנעשה עם חשיבה רבה. מנהל פיתוח עסקי הינו דומיננטי גם בתהליכים אלו.

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:






    פיתוח עסק – התהליך

    הרשת מתרחבת רבות עם מאמצים קטנים מצידה. כלומר, כל סניף מנוהל על ידי יזם עצמאי המתחשבן עם הרשת באמצעות חשבוניות. הוא אינו נחשב לעובד שלה. בכך היא מורידה מעצמה הוצאות ניהול, ויותר מכך, איננה פותחת סניפים אשר מלכתחילה יש קושי לנהלם בגלל המיקום, סוג האוכלוסייה ואלמנטים אחרים. הרשת ממשיכה להרוויח. כך בעת מסירת הזכיינות ועם קבלת סכום ראשוני שאינו מוחזר, וכך, עם קבלת תמלוגים חודשיים וסכומי כסף קבועים עבור פרסום וליווי. הרשת אף מכתיבה את תנאי ההתקשרות באמצעות חוזה המוצע על ידה, כך שרמת השליטה שלה גבוהה. מומלץ לרשת להיעזר בעורך דין בעל מוניטין היכול לסייע רבות בייעוץ, בהכנת ההסכם ובמשא ומתן מול הזכיינים.

    אודות הכותב

    עו"ד אודי דנהירש

    ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

    עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

    קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש