EN
עורך דין לרכישת חברה

איך עורך דין עוזר לרכישת חברה

אנשי עסקים מתפתחים ומתקדמים בדרכים שונות. אחת מהן היא על יד רכישת חברה קיימת.

האקט הזה יכול להתקיים בנסיבות שונות. כאשר יזם רוצה להיכנס לשוק, כאשר חברה אחת מעוניינת לרכוש חברה אחרת הפועלת באותו תחום ועל ידי כך להגדיל באחת את נפח פעילותה. מקרה אחר הוא בעת רכישת חברה שפעילותה משיקה ואז היא הופכת לחברה המוכרת ליין שלם של מוצרים ועוד. המהלך הינו נושא מורכב שאינו פשוט טכנית ומשפטית, ולכן, כדאי לערב בתהליך עורך דין אשר מתמחה בתחום.

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:






    רכישת חברה – יתרונות וחסרונות

    ניתן לרכוש חברה או לרכוש פעילותה ויש יתרונות וחסרונות לכל סיטואציה. עורך דין יכול לייעץ לגבי ככל אחת מהחלופות. רכישת פעילות בטוחה מעט יותר כי המידע נגיש וברור. רכישת חברה יכולה להתגלות כבעייתית אם יש לה צרות שאינן מוכרות וידועות מההווה והעבר. יחד עם זאת, עם רכישתה רוכשים את המוניטין שלה וחוזים עם גופים ממשלתיים ואחרים (אם קיימים) שלא ניתנים להסבה לגוף הרוכש. קיימים שיקולים נוספים שיש לבדוק. במידה והוחלט על רכישת החברה, מתחיל התהליך עם בדיקת נאותות של החברה הנמכרת, וכאן יש צורך במעורבות רואה חשבון היודע לנתח את נתוניה הכספיים ועוד.

    בדיקות אחרת שחייבות להיעשות הם לטובת מזעור סיכונים. כאן יש לבדוק אם אין תביעות פתוחות, אין חובות בגין תביעות ומסיבות אחרות, את נושאי החוזים הקיימים ואם ניתן לקיימם הלאה, כן יש לבדוק את נושא המיסוי ושאלות אחרות. אלו ימזערו סיכונים אבל לא יפחיתו אותם לגמרי כי עם הרכישה רוכשים את גם את חובותיה. לאחר המשא ומתן עורכים הסכם זיכיון רכישה מפורט בעזרת עורך דין המכין את ההסכם ודואג לחתימתו. מומלץ לשכור שירותי עורך דין בעל מוניטין בתחום אשר ילווה את התהליך מהצד המשפטי.

    אודות הכותב

    עו"ד אודי דנהירש

    ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

    עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

    קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש