EN
פתיחת עסק קטן

פתיחת עסק קטן עבור רבים מסמלת יציאה לדרך חדשה. על מנת להתחיל את המיזם כהלכה יש להתנהל היטב ובצורה מסודרת. ראשית, על היזם להגיע עם ניסיון בתחום העיסוק ומוכן מבחינה מנטאלית. יש צורך ביכולת ניהול ובחוש עסקי מפותח.

השלבים של פתיחת עסק

טיפים לפתיחת עסק- יש לעשות את הצעדים הראשונים בשלושה שלבים עיקריים עוקבים. חשוב לא לדלג על אף אחד כי כל אחד משמעותי. הראשון הוא אפיון העסק וכאן יש להגדיר את תחום פעילותו, קהל היעד שלו, המוצר או השירות אותו מתכוונים לשווק, מיקומו, ציוד נדרש, לחשוב על ההון הראשוני הנחוץ. יש צורך גם לבחור שם הולם המגדיר אותו ועוד.

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:






    השלב השני הוא הכנת תכנית עסקית שתפקידה הוא לספק תמונת מצב עכשווית ולעתיד. היא תספק הערכות כלכליות וכספיות ובין היתר: גובה ההון ראשוני נדרש, עלויות הקמה, רכישת ציוד, חומרי גלם ומלאי, פרסום ושיווק ועוד. לאחר עיון בה יש לחשוב הלאה. מאין לגייס את ההון, איך להתנהל עד להכנסות הראשונות, איזה רזרבות כספיות יש להכין ועוד. השלב השלישי הוא הגדרת הישות ורישומה ברשויות מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע”מ.

    איך מגדירים ורושמים את העסק

    בחירת הישות נקבעת על ידי היקף הפעילות ובהתאם לצרכי הבעלים וטעמו האישי. בעסק קטן מדובר, לרוב, על עוסק פטור שלא חייב לפתוח תיק מע”מ או עוסק מורשה. צריך לציין כי הישות יכולה להשתנות בהמשך הדרך עקב התפתחותו ומסיבות אחרות. יציאה לדרך חדשה כזאת נחשבת למורכבת ומומלץ לקבל ייעוץ מעורך דין בעל ידע בתחום. הוא יכול לייעץ לגבי כל שלב בתהליך, לבצע את הרישום ברשויות כולל מילוי כל הטפסים הנדרשים. השירות לא מסתיים כאן אלא יימשך ככל הנדרש. עצות נכונות בזמן הנכון יכולים לסייע להצלחת העסק שיכניס רווחים נאים לבעליו.

    אודות הכותב

    עו"ד אודי דנהירש

    ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

    עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

    קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש