EN
זכיינות: פירוש קצר והבהרות

אם גם אתם מעוניינים לפתוח עסק עצמאי ולנהל אותו בכוחות עצמכם בלי מנהלים על הראש, פתיחת עסק בזכיינות עשויה להיות בחירה נכונה עבורכם. אבל לפני שאתם יוצאים לדרך המאתגרת והמרתקת הזו, מומלץ שתלמדו דבר או שניים על תחום הזכיינות. פירוש המילה זכיינות עלול להיות מורכב, אבל נשתדל לעשות את זה קצר. זכיינות היא מודל עסקי שעל פיו יזמים עצמאיים רוכשים מחברות מזכות, את הזכות להשתמש בסימנים המסחריים ובשיטות העסקיות שלהן, תמורת תשלומים קבועים והתחייבות לרכוש מהן סחורה. הסכמי זכיינות כוללים לרוב גם התחייבות של הזכיינים ללמוד מיומנויות עסקיות ותפעוליות שונות, להשקיע בפרסום ולעמוד בכל אחד מתנאים הרבים המופיעים בהסכם הזכיינות.

פתיחת עסק בזכיינות. יתרונות וחסרונות

קיימים לא מעט יתרונות לפתיחת עסק בזכיינות. פירוש הדבר הוא שעסק בזכיינות עשוי להיות רווחי מאוד עבור הזכיינים. אחרי הכול הם נהנים מהיתרונות שבהקמת עסק חדש במהירות, תוך הסתמכות על שיטות עסקיות מוכחות ועל ההשקעות הקודמות של החברה המזכה בפרסום ושיווק. בנוסף, לקוחות רבים מעדיפים לרכוש מוצרים בחנויות של רשתות, המציעות להם איכות אחידה בכל מקום בארץ ובעולם. החיסרון העיקרי עבור הזכיין הוא חוסר השליטה שלו על העסק שהקים בזכיינות. פירוש הדבר הוא שהזכיין נדרש לעמוד בדרישות של החברה המזכה ואי עמידה בהן עלול לגרום לו להפסיד את הזכיינות.

צעד ראשון לעסק מצליח משלכם

החלטתם לעשות את הצעד הראשון שלכם בעולם הזכיינות. החלטה שעשויה להתברר כהחלטה מצוינת, זאת אם וככל שתנהלו את תהליך כניסתכם לתחום בצורה מקצועית ובליווי עו”ד מומחה בתחום כמו גם יועצים מקצועיים. עכשיו אתם ודאי רוצים לדעת איך ואיפה אפשר להתחיל. ההמלצה שלנו: צרו קשר עם משרדו של עורך הדין אודי דנהירש. המומחה לזכיינות, שיעניק לכם ייעוץ מקצועי וילווה אתכם לאורך כל הדרך, מהדילמות העסקיות הנוגעות לבחירה בתחום, ברשת המזכה, דרך המו”מ, התנאים הנהוגים והיבטים אחרים הנוגעים להחלטתכם, מניסוח הסכמי הזכיינות ועד לתמיכה וייעוץ הנוגעים לתפעול השוטף של העסק שלכם.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש