הסכם זכיינים

הסכם זכיינים

זכיינות הפכה לשיטה נפוצה יותר ויותר בשנים האחרונות והצלחתם של זכיינים רבים במותגי רשת שונים מעוררת את התיאבון העסקי בקרב לא מעט אנשי עסקים בתחילת דרכם ובכלל. ליב ליבה של השיטה מושתת על הסכם הזכיינות שיכיל את המסגרת החוקית לרבות זכויות וחובות משני צדי המתרס: החברה והזכיין. יצירת חוזה זכיינות מקצועי הוא הנטבח החשוב ביותר של הזכיין שכן לאורך כל ההתקשרות, שכן על פיו יישק דבר עם החברה המעניקה את הזיכיון.

 

בבואנו לחתום על הסכם זכיינות נוודא כי התנאים הבסיסיים להסכם כלולים בו: זכויות וחובות החברה המזכה, לרבות רשות לשימוש בשם העסקי והמסחרי, זכויות וחובות הזכיין לרבות שמירה על מדיניות החברה המזכה, חופש הבחירה בבחירת המוצרים והשירותים במסגרת המותג העסקי, הגדרה מדויקת וברורה של האזור בו לא תתקיים תחרות מול הזכיין – בסעיף זה אין מקום לפרשנות שכן תחרות היא אחד האתגרים הגדולים ביותר לעסק חדש ובכלל, הגדרת תנאים בהם ישולמו התמלוגים לחברה המזכה ובתוך כך מסגרת ההתחשבנות החודשית או הרבעונית, משך ההתקשרות החוזית, התייחסות עתידית לצד ג', תנאים מוסכמים לביטול ההתקשרות ועוד.

 

להלן מספר דגשים אותם יש לקחת בחשבון בעת עריכת הסכם זכיינות:

  • אחד הדגשים הכלליים הינו לשמור על קור רוח בעת המשא ומתן עם חברת הזיכיון. ההבנה כי החברה והצלחתה תלוי לא מעט בזכיין איכותי יביא לאורך רוח ומשא ומתן פורה יותר מול חברת הזכיינות.
  • הסכם הזכיינות הינו מסדיר היחסים המרכזי בין הצדדים ועל כן ככל שיהיה מפורט יותר וברור יותר, ימנעו להם מחלוקות משפטיות לעתיד לבוא וההתנהלות השוטפת בין הצדדים תהיה חלקה וברורה.
  • יש להבין ולדעת בצורה מלאה את יחסי הכוחות בין הצדדים. אין מקום לפרשנות בכל הקשור לסטטוס המשפטי של הזכיין.

לפגישת ייעוץ ראשונית ומעבר על הסכם זיכיון חינם מלאו פרטים ונחזור בהקדם