פתיחת עסק זכיינו...

פתיחת עסק זכיינות

פתיחת עסק חדש אמורה להיעשות בתכנית מסודרת ועל פי כללים נכונים. כאשר מדובר על עסק אשר בעליו מקבל זכיינות לשיווק שירותים או מוצרים יש צורך לשים לב לכל מיני פרטים נוספים. באופן כללי, פתיחת עסק נעשית בשלושה שלבים עוקבים. הראשון הינו אפיון העסק והדבר אומר הגדרת תחום פעילותו, קהל היעד אותו רוצים לשרת, המוצר או השירות אותו רוצים למכור, מיקומו, חומרי גלם וציוד נדרשים, חשיבה על ההון ראשוני הנדרש להקמה וכדומה. בנוסף, יש צורך לבחור בשם מתאים.

אם לוקחים בחשבון את כל האלמנטים הללו בסניף זכיינות, הרי שיש מספר אלמנטים ברורים מלכתחילה. כאלו הם אפיון העסק הנגזר מסוג הזכיינות, המיקום הנקבע ברבים מהמקרים על ידי הרשת נותנת הזכיינות, המוצר, השירות והשם (בשינויים קלים) הנקבעים אף הם על ידי הרשת. יוצא מן הכלל הוא נושא קהל היעד היכול להשתנות ולהיות מגוון בהתאם לאוכלוסיה באזור. יתר האלמנטים כמו הון, רכישת ציוד וחומרי גלם ואחרים למעט חלק מהפרסום  לא משתנים וזהו הבסיס למודל זכיינות.

השלב השני הוא הכנת תכנית עסקית מפורטת המספקת תמונת מצב לגבי נושאים כלכליים וכספיים וביניהם: הון ראשוני נדרש, עלויות הקמה, רכישת ציוד, הוצאות שיווק. תכנית עסקית כזאת הכרחית בכל מקרה עם שינויים קלים. מרבית עלויות השיווק ממומנות על ידי הרשת עם תוספות הכרחיות של היזם. תכנית עסקית מספקת גם תמונה לגבי תזרים הוצאות ראשוני, הערכה לגבי כניסת הכנסות ראשונות ורווחים ועוד. השלב השלישי הוא בחירת הישות, ובמרבית המקרים יש עדיפות להקמת חברה בע"מ או עוסק מורשה. מומלץ להיעזר בעורך דין בעל ניסיון בתחום שייעץ בראשית הדרך, ינהל מו"מ מול הרשת, יהיה מעורב בעריכת הסכם הזכיינות ועוד. הידע והניסיון שלו יכול לסייע לזכיין לחסוך כספים רבים.

שתף מאמר

השב

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן