EN
כמה עולה זכיינות מקס סטוק?

מקס סטוק הינה רשת ארצית המשווקת מוצרי צריכה לבתים, למשרדים ולגופים אחרים. בבעלותה סניפים רבים המשרתים אנשים פרטיים, עסקים, גופים ציבוריים ועוד. מוצריה הינם איכותיים ונמכרים במחירים מעולים ונוחים, ולכן, היא אהובה מאוד על רבים. הנהלת הרשת שואפת להתרחב כל העת ומציעה זכיינות ליזמים הרוצים בכך ונמצאים מתאימים מבחינת הקריטריונים השונים שהיא מעמידה. איש עסקים הרוצה להשתלב בפעילות עימה חייב לעמוד בהם ולאחר משא ומתן, לחתום על הסכם מולה.

זכיינות מקס סטוק מחייבת את היזם והרשת לעמידה בתנאים הדדיים הנקבעים במשא ומתן ביניהם. השאלה החשובה הינה, כמה עולה זכיינות מקס סטוק? התשובה הינה מורכבת ותלויה במשתנים רבים. אם מדובר על סניף עובד שנתוני המכירות שלו ידועים אז ניתן לחשב את הסכום בצורה  מדויקת, יחסית. קיימות מספר שיטות חישוב – בעיקר על פי מחזורי מכירות שנתיים, מכפילי רווח ועוד. בנוסף, על פי פוטנציאל התרחבות עתידי, מוניטין, וותק ועוד. במידה ומדובר על סניף חדש ניתן לשערך את הסכום על פי מיקום הסניף, קהל היעד הקיים, הפוטנציאל שלו, גודלו, כמות ומגוון המוצרים בו ועוד.

הניסיון מלמד כי סניפי זכיינות המנוהלים היטב יכולים להתפתח ולהעלות ערכם. כך, שההשקעה הזאת עשויה להיות טובה מאוד לטווח ארוך. כאשר מתקשרים לראשונה עם רשת בעלת מוניטין והשידוך פועל טוב הרי ששני הצדדים נשכרים והקשרים העסקיים יכולים אך להתרחב. הרשת תומכת מאוד ביזם ומסייעת לו אבל האחריות הניהולית רובצת עליו. מומלץ להיעזר בעורך דין זכיינות בעל מוניטין אשר יכול לייעץ בנושאים שונים כולל בחישובים ובהערכות לגבי שווי הזכיינות. עצות חשובות אחרות ניתנות בעת עריכת ההסכם ותתרומנה לקבלת הטבות ושיפורים בסעיפים שונים. כל שיפור נמדד בהכנסות נוספות לאורך זמן.

אודות הכותב

עו"ד אודי דנהירש

ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש