EN
מה זה זכיין?

מה זה זכיין בכלל

אנשי עסקים רבים אוהבים לקבל זכיינות מטעם חברות מצליחות וגדולות. שיטת ניהול עסקים זאת קורצת להם בגלל היתרונות שהיא מביאה איתה.

מי שלומד לעבוד ולהתנהל במסגרתה יכול להרוויח כסף רב. כמובן, שההצלחה תלויה גם ביכולת הניהול והחוש העסקי שלו ועוד. נשאלת השאלה: מה זה זכיין? זכיינות היא סוג של התקשרות שבה הרשת מאפשרת ליזם למכור מוצרים או שירותים שלה תמורת התחייבויות שונות שלו, וכמובן, התחייבויות מצידה. כל ההסכמות מעוגנות בחוזה משותף. מומלץ שעורך דין ייצג את היזם בכל התהליך, ולו רק בגלל מורכבותו.

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:

לייעוץ ראשוני עם עו”ד אודי דנהירש השאירו פרטים:






    יתרון הזכיין

    הזכיין מקבל את הסניף לניהולו בתמורה לתשלום חד פעמי שאינו מוחזר. בנוסף, הוא מתחייב לשני תשלומים חודשיים. הראשון הינו תמלוגים ממחזורי המכירות החודשים הנקבעים על פי אחוזים או קריטריון אחר. השני הוא תשלום קבוע עבור פרסום, ליווי ותמיכה ושירותים נוספים מול הרשת.

    הוא מתחייב לרכוש את המוצרים ממנה, וכן, לנהל את הסניף על פי מדיניותה. ניתן למצוא זכיינות בתחומים רבים. בין היתר, בתי קפה ומסעדנות, מזון כגון KFC זכיינות, ביגוד, הנעלה, מוצרי צריכה, סלולאר, בתי מרקחת ועוד. הזכיין זוכה, איפה, למכור מוצר ידוע ומוכר וליהנות ממכירות כבר בשלבים הראשונים שלרוב הינם קריטיים בחיי כל עסק מתחיל.

    סניפים של רשת מוכרת ממוקמים במקומות מבוקשים והומי קהל, כך, שעשויים להיכנס אליהם גם לקוחות מזדמנים המאפשרים לזכיין להבין אילו עסקים כדאי לפתוח. ניתן אף לקבל זכיינות של סניף קיים והתמורה נקבעת על פי מחזורי המכירות שלו, רווחיו ועוד. הזכיין חייב לדעת כי מדובר על ניהול עסק לכל דבר כולל השקעות כספיות, מחויבות עצומה, ניהול צמוד, העסקת עובדים ומנהלי חשבונות ועוד ועליו להיערך לכך. מומלץ לקבל ליווי צמוד של עורך דין בעל מוניטין בתחום הזכיינות הנחשב לייחודי ובעל כללים וחוקים משלו.

    אודות הכותב

    עו"ד אודי דנהירש

    ראש משרד "דנהירש ושות' ובעל התמחות ייחודית בתחום הזכיינות.

    עו"ד אודי דנהירש סיים את לימודיו בשנת 1997, חבר לשכת עורכי הדין בישראל, מכהן כנשיא האיגוד הישראלי למסחר אלקטרוני (ע.ר) והנו בעל ניסיון רב בתחום הקמעונאות והזכיינות בארץ ובחול, הן בצד המשפטי והן בצד היזמי.

    קראו עוד אודות עו"ד אודי דנהירש